Alla inlägg den 4 december 2009

Av Jenny - 4 december 2009 21:30

Ensam en fredag kväll..
Elvis has left the building liksom.. Nu ska tanterna få njuta av min man en stund..
 
Om det hade snöat nu hade jag haft as mega julkänsla. Har nämligen suttit och skrivit julrim. Tre stycken är helt klara.. Känns nästan lite konstigt att inte skriva dom under grov stress kl 01.30 natten innan julafton. Inget bråk och tjafs om att rimmen inte är tillräckligt bra.. Inget bråk om vems rim som är bäst och borde sitta på paketet i fråga..Skitkonstigt.
Jag rimmar coolt och roligt, Filip rimmar gammalt och tråkigt;) Fast ibland rimmar han jättebra, det måste jag erkänna.


Jag har skrivit ett urmega bra rim på hans ena paket. Det är såååå bra. Tyvärr kan jag inte skriva det för OM han läser det så kommer han fatta vad det är för nåt.. Ni kan få veta efter jul. Han kommer givetvis tycka att jag är dö knäpp och inte fatta någonting.. Men det är bara för att jag är ung och han är gammal..
Ja... jag vet att han bara är 6 år äldre. Men jag har liksom fastnat i en 18 årings hjärna, medan han föddes som en hundraåring.. Han är en riktig "old people lover". Det bästa han vet är att titta på "På spåret" " Antikrundan" och gamla Matinéer. Han lyssnar på "ring så spelar vi", "melodikrysset" och " Karlavagnen" och dricker 20 koppar kaffe om dagen. Han älskar Napoléon bakelser och andra småkakor. Häromdagen köpte han After Eight som han skulle ha till kaffet.. Åhh jag höll på att glömma, hans favorit tidning är " Allt om Historia".. Nååå är han inte född som en väääldigt gammal man.


JAG: Kollar inte på nyheterna, läser inte tidningen, bara "Hänt bild" eller "Veckans NU". jag läser oftast inte böcker, så länge det inte är nån super bra kärleksroman eller Martina Haags böcker, dom är inte så tunga... Jag hatar att lyssna på radio, dricker bara saft. Gillar inte kakor så värst ( bara farmors dom DOUUBBLE ), bullar är bättre. Klarar inte av att ha godis hemma utan måste äta upp allt på en gång. Kollar bara på såpor som Desperate Housewifes och Greys Anthomy..Om jag hyr film ska det vara nåt riktigt romantiskt, gärna nåt man bölar till.

Dock gillar jag gammal musik. Frank Sinatra är min favorit just nu. Lasse Berghagen också förståss. Men vem gillar inte honom??!!


Vi är verkligen världens motsatser. Plus och minus liksom.. MEN det är det som är så bra. Jag tror att det SKA vara så. Jag är hans plus och han är mitt minus...;) ( eller tvärt om, men det lät bättre att jag var plusset..)


Nu ska jag rimma på alla Felix paket.. Som om han kommer läsa dom..


Ha en bra kväll:)


Jenny

Av Jenny - 4 december 2009 17:54

I sex månade har jag tjatat om EGEN tid.. Idag är den stora AHA dagen.. jag kommer aldrig få egen tid. Jag måste TA egen tid.. Fortsätter det så här kommer jag bli totalt ner prejad i tidvärlden.. Kommer inte finnas nån tid alls över till mig. NU får det vara nog. I morgon är det jag som armbågar mig fram i livet! Jag ska börja dagen med en promenad i rask takt, kanske ska inhandla stavar. Jag har ju åldern inne för det nu..Jag som får sitta med vid vuxen bordet och allt.

Sen ska jag tvinga Filip och övrig familj att åka och köpa dom sista julklapparna. I år VÄGRAR jag att springa i en enda affär och handla dan innan Julafton. I år ska vi ha framförhållning. Den 22:e december är det jag som sitter i frisörstolen och kopplar av.. Tiden är bokad sen länge. Fram tills dess kommer mitt huvud vara totalt igenvuxet. Men ack vad fin jag kommer vara på julafton. Det gäller att vara snygg när Tomten kommer, med tanke på att jag ska gifta mig med honom..


Jag lever att ganska konstigt liv. Eller egentligen lever JAG ett helt normalt liv. Men eftersom jag lever ihop med Filip har det en tendens att vara lite ovanligt ibland. I kväll har han spelning igen.. Visst är det sjukt att en 30 årig kvinna lever ihop med en ganska kort skallig karl med en smula buk.. Han har ett helt vanligt ganska seriöst jobb, där han fattar mkt viktiga beslut.. Men några kvällar i veckan drar han på sig en glittrig sparkdräkt, en svart peruk och står på nån scen i stan och kör gamla Elvis dängor.. Brudarna/tanterna skriker och visar pattarna för honom..( så länge dom inte kastar använda trosor i skallen på honom får han fortsätta..tanttrosor är ok att kasta..)

VISST ÄR DET KNÄPPT!? Undrar vad våra barn kommer tycka/tänka när dom börjar förstå?? Som det är nu är det fullt normalt för Felix 5 år att pappa ska iväg och sjunga Elvis..

Det är hyffsta normalt för mig också..fast ibland slår det mig hur väldigt VÄLDIGT konstigt det är. Det är inte nåt man direkt hör från nån annan säga.

- Hej! vad jobbar din man med?

- han jobbar som snickare..

- Jaha, min bygger ut telefonnät och extraknäcker som Elvis imitatör..

-Jasså, vad spännande. Ser han ut som Elvis??

-Näää, inte riktigt. Mer som Lilla Fridolf/Ingvar Oldsberg

-Jaaaaahaaaaa??????????


Det som är coolt är att JAG kan ta på mig rollen som Presilla..


Hon åt tydligen bara ägg under sin graviditet.. Hon var rädd att hon skulle bli så tjock att Elvis inte ville ha henne..

Jag åt bara Nutella, jag var inte rädd att Filip inte skulle vilja ha mig..(Borde kanske ha varit det..)

Elvis slutade ha sex med Presilla efter hon fött Lisa-Marie.. Man kunde tydligen inte ha sex med en mamma..( Alltså kunde även hon tryckt i sig mängder av Nutella..)

Filip är fortfarande ganska på, trots fett och mamma livet..

Elvis hade en affär ( eller nog flera ) med bla Anne Margret..

Vet inte om Filip har affärer.. HOPPAS inte.

När jag tänker efter så är jag nog ganska nöjd med jenny livet. Även om egentiden brister..  Vill nog inte Presilla rollen om jag tänker efter!!!


Men lite mer egen tid ska jag iaf HA! From imorgon:)


http://www.myspace.com/iamjohndelvis


Jenny


Av Jenny - 4 december 2009 14:34

Kerstin: Han har inget svar alls. Bara

- Oj då la JAG den där?????

och typ,

- Va spisen på..?

Som tur är är jag nästan brandchef själv så det där var en lätt match... Hade varit värre om vi gått och lagt oss..

Nu har det dessutom varit nån plusgrad så vi har kunnat skrapa bort disktrasan från marken.


Annica: Hoppas du mår bättre idag..

Skit Coca cola!!!! Nu slänger jag ut varenda röd pryl!! Annars kan man ju lika gärna pynta med cola burkar i hela huset..Hade jag föreslagit det för Filip så hade han säkert tyckt at vi skulle pyssla ihop tomtar av gamla cola burkar.. Klart att din syrra har rätt. Det har hon ju jämt!!

Fast jag har hört att tomten blev röd av tyskarna.. Alltså att dom bestämde sig för en röd tomte.. Isf kan man ju säga att det är DITT fel att han är röd.. Nu får jag nog googla lite. För på internet hittar man alla rätta svar;)

:)


Här kan ni läsa om varför tomten är RÖD  http://hogtider.wordpress.com/2007/12/18/varfor-ar-jultomten-rod/


Det är alltså inte bara Coca colas fel..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards