Alla inlägg den 27 december 2009

Av Jenny - 27 december 2009 20:01

Härliga julhelg... Jag har ätit choklad hela julen..Har gått upp ca två kilo och mår för tillfället väldigt illa.. Idag ska jag trycka i mig en ostbågepåse. SEN ÄR DET SLUT. Sen ska jag sluta äta godis kakor och annat onödigt. Ska bli så skönt. Nyårsafton är så bra. Det är liksom verkligen en nystart. Jag ska börja jobba, gå ner mina gravkilo, gärna lite till. Börja träna, det faller sig narturligt när man kommer igång med jobbet. Livet sätter liksom igång. Idag var vi ute på landet och tittade till vårt lilla ruckel.. Det ska tydligen bli 200 minus grader så det var liksom läge att åka dit och skruva upp värmen lite. Dessutom gjorde vi julens bästa fynd. För nästan inga pengar alls fyndade vi denna ursnygga 60 tals soffa. Den ska vi ha på landet. Verkligen perfekt till vårt pyttelilla vardagsrum.

 

Nu är jag så laddad att sätta igång och fixa där ute inför våren. Jag är även laddad att plocka bort allt julpynt hemma. Men det får jag inte...har börjat lite i smyg..man får vara taktisk. Så länge det minskar i lagom takt märker inte övriga familjen något..


Kaninen är på plats. Felix har döpt den till Ellie efter Mammuten i Ice Age. Första namnförslaget var förståss fjärt.. Ellie är jättegullig. Hon skuttar runt i vardagsrummet och myser. Puma är bara lite kaninsugen. Än så länge har han dock inte käkat upp henne. 


Hoppas ni haft en bra jul. Förresten.. Felix var den som vann tipspromenaden på julafton.. Eller ja.. han och Uffe kom på delad första plats. Lite kul när nån som är 6 år kommer på samma plats som en gubbe;)

Mammas rim på paketen förgyllde hela julen, hahaha. HELT underbart.


ha det bra, kram Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards