Alla inlägg den 15 december 2009

Av Jenny - 15 december 2009 20:23

Jag sov som en stock hela natten. Inga barn som kom tassande och ingen bebis som vaknade och ville ha nappen intryckt. Ingen man vars väckarklocka ställdes på snooze 20 ggr om, innan jag sparkade upp honom ur sängen..

Nää, det var en helt underbar morgon..Det var soligt ute, barnen kom intassande:

-Mamma det är morgon, sjunger mina fantastiska barn, i ljuva stämmor.

Jag sätter mig upp i sängen och känner att jag nog minskat 20 kilo över natten. Husan knackar på dörren och kommer in med frukost brickan. Bara GOD nyttig frukost. Mina barn kryper upp i sängen och ber mig berätta en anekdot från mitt tidigare ganska röriga liv. Livet innan husan..

Husan är en ganska rund tant med grått lite lockigt hår. Skulle gissa att hon var i 70 års åldern. Hon är emot dagens nymoderniteter. Hon föredrar att diska för hand och behöver ingen superdammsugare för 45 000:-..

Jag går upp och tittar mig i spegeln.. Jag är fruktansvärt snygg. Så där lagom solbränd, mörka långa ögon fransar och JA, jag hade visst gått ner mina 20 gravid kilo över natten. Jag ser så fruktansvärt fräsch ut att jag hoppar över sminkningen. Mitt hår är helt rakt och platt. Glänser som aldrig förr.. Mina barn kommer in i propra kläder. Felix bråkar lite över att han inte får ha slips på sig. Hilda rullar fram till mig i en söt liten trendig klänning..Helt utan kräk.

När jag går ner för trappan möter jag barnflickan som är kort tjock och skallig,(man vill gärna inte riskera att Filip blir kär i henne).. Hon säger hejdå till barnen. Hon jobbar ju bara på natten.. På dagarna tar jag/dagis hand om barnen..


Husan: - Gå nu ut och hitta på nåt kul med dina underbara barn. Så ska jag tvätta, stryka, vika tvätt, lägga in tvätten prydligt i garderoberna, diska plocka undan från frukosten, damma, bädda, städa barnens rum, lämna in Filips skrynkliga kostymer på kemtvätt, dammsuga, skura, torka av alla skåp speglar, ja allt man kan torka, putsa fönsterna och städa i garaget..

Förresten jag plockar bort lite tomtar också..och köper en fin burrig KUNGSGRAN till er..


Jag: - Åh det var gulligt av dig, svarar jag glatt samtidigt som ungarna klär på sig ytterkläderna helt själva.


Husan: - Åhh jag glömde nästan.. Maten är förståss klar när ni är tillbaka..Ha det nu så trevligt..


Jag och barnen i kör: TACK, snälla husan.


Så går vi i lagom takt till skogen och packar upp vår pannkakspicknick som husan gjort åt oss. Ingen klagar på att dom har ont i benen och inte orkar gå, utan alla skuttar glatt fram i det fina vädret. På träden är löven i guld.. Fast det syns knappt nu när det ligger puderlätt snö på dom..


När vi kom hem från utflyckten var vi jätte hungriga.. Men var, var HUUUUSAN????

NÄHÄ!!! Det här var visst inte mitt liv....


Jenny

Av Jenny - 15 december 2009 10:34

6 saker som hade gjort livet lättare..


1. Att Filip slutade ta med barnvagnen till jobbet. Speciellt när jag ska gå långt med en bebis i snöoväder, tex: till doktorn.


2. Att trötta barn slutade att envisas om att dom ska var vakna.


3. Att vår säng alltid bäddade sig själv.


4. Att jag fick sova en hel natt utan att bli väckt, eller att självvakna av att man måste kolla att alla barn andas som dom ska..(det är nog inte helt normalt).


5. Att jag fick en husa som jag kunde köra med hur mkt som helst..En Askungen skulle också gå bra..VÄNTA! Jag har ju ett styvbarn.. Kanske dags att bli den elaka, ELAKA styvmorsan....Japp nu e det klart, ELIN får stå i köket heeela julafton!!Åååååh vad skönt det ska bli.. Måste genast leta upp några gamla trasor hon kan ha på sig..


6. Att vi köpte en Kungsgran!!!!!


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards