Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Varje dag är en kamp mot beroendet..

Av Jenny - 24 maj 2010 18:38

HUR ska jag klara detta???? Jag har blivit beodrad att göra desserten till morgondagens grillkväll på jobbet... MY LORD!!!!! Vit choklad är det bästa jag vet.. MÅSTE tänka på broccoli och morötter heeeeela tiden..  


Ni som vill kan ju testa den hemma.. så kan ni ju berätta hur god den var sen....Eller så kan ni ta med den på chokladfesten..    


Favoritdessert som smälter i munnen serveras i glas. Vit chokladmousse

Ingredienser

8 port

2 dl Arla Ko vispgrädde
150 g vit choklad
1 ägg
1 dl Arla Köket Kesella kvarg
färska bär, t ex hallon eller blåbär

Gör så här

Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis bara smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner kvarg och sist grädden. Häll upp moussen i små glas. Låt glasen stå i kylen ca 1 tim. Toppa moussen med bär.


Receptet kommer från Arla köket.


Jenny

 
 
jenny ~ mammanochkidzenpunktse

jenny ~ mammanochkidzenpunktse

24 maj 2010 19:34

Ojoj!Det lät riktigt smarrigt! Förstår om det är svårt att låta bli o provsmaka...

Ang. toa besöken. Jag kan skita hemma utan problem. Men på jobbet desto svårare. Om någon skulle höra en. Fast jag brukar iofs inte var spec. högljudd... Så jag är nog lite av varje...

KRaaaaaaaaaaaaaaam!

http://www.mammanochkidzen.se

 
princess charming

princess charming

24 maj 2010 20:10

Åh hej vad trevligt att du svarade. Oftast så svarar inte bloggare då jag skrivit på deras blogg. Min ason går ju i förskoleklassen nu , ska börja 1 an till hösten. Jag kan säga att det är en helt annan värld de kliver in i när de börjar förskoleklass. Man märker verkligen att detta är en förberedelse för den "riktiga" skolan. Det är mycket lappar och möten. Mycket att hålla reda på som förälder också. Sonen har redan lärt sig att läsa. Känns kul! Då är din son en 04 då? Din blogg kommer jag definitivt att följa , fastnade direkt för den. Roligt också att du har barn i nästan samma åldrar som mina. Eller ja , sonen är ju 7,5 nu i sommar och dottern 3,5 år i sommar. För du hade två barn va eller har jag fattat fel? Vad använder du för blogg? Jag menar jag har ju metrobloggen , men den här har jag aldrig sett. Jag är nämligen missnöjd med metrobloggen och funderar på att byta. Ha en bra kväll och välkommen åter till min blogg. kramar!!

http://www.metrobloggen.se/princesscharming

 
princess charming

princess charming

24 maj 2010 20:11

glömde skriva att den där desserten såg farligt god ut :). Den ska jag nog ha på min mans 30 årsfest nu på Lördag. Blir perfekt :)

http://www.metrobloggen.se/princesscharming

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

24 maj 2010 22:29

JAG FATTAR INTE HUR DU KAN VA SÅ STARK!!!! >Kan du hjälpa mig?
Jag föll ikväll o köpte en gb sandwish...snyft...nu MÅSTE jag börja om igen i morgon. Dricker du vin? Jag har tagit några glas i helgen trots att jag vet att det kryllar av kalorier...men hur fan bantar man på sommaren?
Hur många kilon till chokladfesten?
fan va ja beundrar dig!!! kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Robie

25 maj 2010 11:18

Jaghar gjort den desserten innan och jag vet att den är smarrig. Man har kommit till himmelriket när man tar första skeden. Men jag brukar ha passionsfruktskött eller vad man nu ska kalla det på.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards