Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Tips till uttråkade föräldrar..

Av Jenny - 3 maj 2010 15:13

Om man vill göra något utöver det vanliga mammalivet.. Jag menar om man känner att allt bara går i samma spår, och man är sugen på en utmaning... Då kan jag VERKLIGEN rekomendera att åka tåg ca 5 timmar, med två barn.. Helst på en söndag..Då tåget är fullsatt.. HUR tänker SJ när jag bokar tre biljetter, EN vuxen och två barn 0-6 år..??? (det är så man klickar i..) Så får man sitt platser, två på ena sidan gången och en på andra sidan gången..???????????????? Är det ingen på SJ som har barn själva?? Dom har ju dessutom ingen aning om hur gamla mina barn är. Tänk om båda var typ ett år eller nåt..eller ännu värre TRE år....

 

Hilda har uppfört sig exemplariskt hela helgen..Dvs ända tills vi skulle åka hem till Örebro..DÅ var det nära att konduktören och övriga människor i vår vagn kastade av henne från tåget.. Felix spetsade det hela med att vara en sockerfylld 6 åring (inte jag som tryckt i honom allt..det har bjudits på fika vart vi än har kommit..JAG har dock avstått ALLT!!!!..Annars har Felix mest varit avundsjuk och önskat att han var liten och Hilda stor.. Så att alla skulle gulla med honom i stället.. Jag måste dock försvara alla som gullat med Hilda att dom försökt gulla/intressera sig för Felix också.. MEN han är inte så gullvänlig direkt.. Han såg till att smita förbi varenda kram som erbjöds..

Det har varit fantastiskt kul att vara iväg. Men också ganska skönt att komma hem igen.


Jag har gått igenom alla bilder vi tagit.. Hundratals.. Men dom får nog vänta tills imorgon.   

 

Ohh förrästen.. 8 kilo kvar tills det blir chocklad fest.. Hoppas ni är laddade. Kanske ska skynda på dom där sista kilona lite..Prommenera?? hmm, får fundera på det..

 

Kram Jenny

 
 
Vicke

Vicke

3 maj 2010 15:35

du fick en tuff resa ser jag

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

3 maj 2010 21:25

Välkommen hem! Visst är det bra att det finns tåg men jag håller helt med dig, dom fattar inte något utanför sin egen värld. Har egna hemska erfarenheter. sist var toan trasig, och jag hade dålig mage. en tant fick spola med en hink vatten hahahaha kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
sussie

sussie

4 maj 2010 10:54

Råkade ut för samma sak fast på flyget :( Mina äldsta söner då 5mån 2år gammla. Vi skulle flyga ner till Skåne, dom upptäckte "felet" innan vi gick på planet. Skönt att ni kom hem iallafall :)

Kram Sussie

http://familymom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards