Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Nedräkning..

Av Jenny - 20 december 2009 22:37

Nu är det nära.. Åh vad det skall bli mysigt. Jag har lovat Filip att börja julaftonsdagen med att ta ett glas vitt.. Detta för att inte jag Jenny/Bree vandekamp ska bli hysterisk.. Jag vet det är lite alkisvarning på att ta till alkohol för att dämpa stressnerverna.. Men jag tror inte det är någon fara med tanke på att jag dricker typ 4 ggr per år. Egentligen är jag emot att dricka på Jesus födelsedag.. Men va 17, det dricks ju så mkt på alla andras födelsedagar.. Ivfsh så blir det ju vara ett glas, möjligtvis två på hela dagen. Som alla vet är julafton den längsta dagen i världshistorien, så det lär ju vara lungt. Kommer nog inte ligga och spy på gatan iaf;)


Julaftons schemat ser ut så här:


1. Vakna kl 05.00 för att Felix är exalterad och vill gå upp..

2. Ät en lugn och mysig frukost tillsammans med hela familjen. Även tonåringar får stiga upp i tid..

3. Julstrumpe tajm.. Har en as bra julklapp till det.. Kanske inte bara blir entraditionell julstrumpe grej.. Ni får veta mer sen..

4. VIN!!!

5. Se till så att ALLA klär på sig ordentliga julaftonskläder..STORA som små..

6. Stressa med julmaten.

7. Duka i ordning.

8. Sätt upp tipspromenaden.

9. Ta emot folk kl 12.30

10. fyll upp julbordet med medtagen julknytismat..

11. ÄT, ät och åter ät..( dock inte jag så mkt, jag sparar mig till chokladen).

12. Skicka ut ALLA på en jättelång tipspromenad runda. Så jag får chans att ta hand om köket.

13. Kolla på Kalle..och ät choklad..

14. Spela julklappsspelet.

15. Utse vinnaren av tipspromenaden.

16. Prisutdelning.

17. Filip blir snussugen och måste åka och handla det på en gång. Jag bråkar för då kommer han säkert missa tomten.

18. Tomten kommer, precis när Filip åkt, SÅÅÅ TYPISKT.

19. Tomten fumlar ut julklapparna, man vet aldrig vad som händer när han kommer.. Förra året somnade han på sittandes rakt upp och ner på en stol..

20. Tomten går.

21. Filip kommer tillbaka..

22. Julklappar slits upp och mina rim försvinner..

23. Vi fortsätter och äter..


JULAFTON slut.


Jenny


 
 
Ingen bild

te

22 december 2009 15:24

Knäcken är nu klara???Har gjort två satser,gör den tredje i morgon allt enligt önskemål .Nu kommer vi snart. KRAM KRAM KRAM .Mamma

(uffe har ätit upp hälften,sover nu,som en gris!!!!!)

 
jenny ~ mammanochkidzenpunktse

jenny ~ mammanochkidzenpunktse

22 december 2009 18:50

Haha... Låter som det skulle vara jag. alltså Bree... Kanske man ska göra som du och ta sig ett glas vin?

Kraaaaaaaaaaaaaam!

http://www.mammanochkidzen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards