Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Var e´brillianterna???

Av Jenny - 18 oktober 2009 20:19

Den stora dop dagen. Dagen då vi väljer att uppfostra Hilda i den kristna trooon.. Hallelulja!!

Dagen började förståss lite småstressigt. jag skulle duscha mig och Felix. Filip skulle duscha sig och bada Hilda.. Sen skulle våra 4 natt gäster duscha.. Inte tillsammans utan var för sig ( OM det nu var någon som missuppfattade). Dukade fram en mega frukost. Jag hade ju utlovat hotellstandard för dem som skulle sova här. Så det var bara att kämpa på..

Filip som tidigare i veckan LOVAT, att fixa i ordning sina kläder.. hade inte gjort det utan upptäckte att skjortan som han skulle ha visst var lite smutsig och att byxorna var lite trasiga...GRRRRRR, men jag behöll mitt lugn. Undrar om man kan skicka hem honom till sin mamma på nån typ av omuppfostring. Det hela gick iaf ganska smidigt. Dopet kunde inte direkt börja utan oss om man säger så...


Ca fem i elva var vi framme. Filip fick sin dikt av vimsprästen och Elin var i upplösningstillstånd över sångerna hon skulle sjunga. Hon förhandlade bort en sång.. HMMM.

Jag drog på dopklänningen på Heffaklumps Hilda. Den sprack inte. Ganska cool morsa som inte provar inna kyrkan..

Felix var bekymrad över hur HAN skulle orka stå upp sååå Läääänge utan att dööööööö. Jag försäkrade honom om att det skulle gå jättebra. OM man blev trött i benen kunde han sätta sig ner på altarkanten..


Vi tågade in med prästen och alla glodde på oss. Kändes himla jobbigt när man gled in som värsta Jabba the hut ( eller vad han nu heter i Star Wars).. Kände hur fettet i magen började envisas med att trycka sig över byxlinningen, TYPISKT. Varför lämnade jag mina Bridget Jones trosor hemma. Varför hade jag inte hittat en löst sittande tunika..??? Eller en sopsäck. Gudmors Josse stod smal och smärt brevid med sitt Hollywood leende. Hon höll bly klumpen igenom hela akten..

Felix satte sig i Biskop stolen och bläddrade i en gammal psalm bok.. Den var tydligen tråkig för det fanns INGA bilder. Sen räknade han alla ljus i kyrkan tre ggr och meddelade mig högt och tydligt hur många det fanns..Men det gör inget för JESUS gillar ju barn..

Prästen svamlade lite om Helsingborg och vann farfars hjärta på en gång.

Vi sjöng psalmerna som vi valt. Prästen tyckte dock inte att vi tog i ordentligt..

-Den tar vi en gång till, och nu vill jag se att alla sjunger..sa han som värsta allsångsledaren. Nu tror jag att alla i min släkt är lite kära i vimsprästen.

Han gjorde dopet till en kul grej.. Himlans nöjda med honom.


Efter dopet skulle vi till Strömpis där vi skulle få mat..Dock inte förrän kl 13.00 Eftersom dopet blev flyttat. Det var perfekt för mig och Filip för då hann vi hem och byta om på Hilda, hämta kakor, ta på maginhållare och dyl. Gästerna stod dock utanför restaurangen och huttrade. Jag tror faktiskt att alla ringde och frågade när dem skulle få komma in.


Till sist fick dem komma in. Dem som var allt för blåfrusna fick vi bära upp för trappen;) 

Med lite mat i magen fick folk tillbaka sin normala kroppstemperatur. Folk minglade och umgicks. Det svåraste av allt med så mkt folk som åkt långt är att hinna umgås och prata med alla. Tiden räcker liksom inte riktigt till. Sen är det alltid lika spännande att ha mamma och pappa i samma lokal...Nooot!!


Hilda fick en massa fina presenter. Gudmors Josse hade gjort ett jättefint album till Hilda där hon presenterar sig själv, i hopp om att hon inte ska växa upp och tycka att Josse är en tant..Längst bak fanns ett litet kuvert med två små brilljanter. Hon ska alltså samla ihop till ett eget smycke. Himlans fiffig present. MEN HUUUR, ska jag hålla reda på dem i TJUGO ÅR??? Jag klarade inte ens av att hålla reda på mina teskedar jag fick av min Gudmor (Gudmor Josses mamma ). Undrar om jag ska smälta ner mina skedar till ett smycke;) Nää jag skojar. Dem ska jag ha och röra i kaffet när jag är 75 år.


På kvällen när vi skulle gå och lägga oss satt jag och Filip oss med albumet och läste allt Josse skrivit till alla kort. Filip började nästan lipa. Han har blivit så blödig att man kan tro att han är en klimakterie tant.. Undrar om han är en kvinna egentligen. I morse sa han:

-Du MÅSTE ringa till Josse och tacka. Det var den bästa presenten som man kan ge.VILKEN tur att vi valde henne.. Sen bölade han en skvätt. Jag tyckte också att det var en jättefin, kul och toppen present. Verkligen ASbra. Men jag bölade inte..

Det bästa av ALLT var att hon skrivit att en Gudmor ska hålla sitt Gudbarn med skor genom livet.. Himla bra. För barnskor är lika dyrt som vuxenskor. Jag kommer ringa varje gång hon behöver nya. Ska nog ringa lille Filip också. Han är Gudfar till Felix..Men han har inte köpt några skor.Han ligger alltså efter med ett par..


Josefin!! Jag tror att Hilda kommer bli en sån där tjej som har en heeeeeel garderob med skor. Ett par till varje plagg... Hoppas hon får stora fötter så mamma kan låna:)


Om ni undrar så är dem DOOUBBLE slut. Jag åt tills jag nästan spydde. Filip fick en..bara en. Nu sätter jag igång. Jag ska nämligen ge mig själv en ny kropp i 30 års present..jag kommer bli så glad och överraskad..


Nu måste jag gå och leta efter brillianterna..


jenjen

 
 
Ingen bild

Gudmors Josse

18 oktober 2009 21:54

Är det DOOUBBLE redan slut?!?!?! haha, jag tror du behöver receptet:)

Brilljanterna är bäst att du håller koll på annars tror jag inte Hilda blir så glad, du bör överväga det där med bankfack kanske:) Roligt att ni gilla presenten, hoppas Hilda gör det när hon blir stor också:) Ni valde helt rätt även med tanke på mina krista kunskaper och erfarenheter. Tänkte på det med skorna också, hur många har du fått av din gudmor egentligen?! Hon är nog skyldiga dig ett och annat par..haha!!

Stort tack för boende, mat och en hel mysig helg. Vi kommer gärna och tar in i lyxsviten igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards