Alla inlägg den 26 april 2010

Av Jenny - 26 april 2010 23:37

Idag råkade jag hamna i en diskussion med Filip..som vanligt.. Diskussionen handlade om hur man duschar sitt hår. MYCKET viktig diskussion!!!!Så jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få att reda ut detta  (ser ni att smileysen tvättar håret JÄTTE många ggr..)


Jag duschar mitt hår allt för ofta.. Det vet jag. MEN nu undrar jag hur NI gör när ni duschar ert hår. Jag duschar håret med schampo två ggr sen en gång med balsam. Filip hävdar att det är helt sjukt..att man bara ska schamponera håret en gång och sen slänga i balsam.. Jag tycker att det är sjukt att han (som inte har en gnutta hår) yttrar sig om detta..Jag hävdar att alla duschar håret med schampo två ggr..


Har jag fel??  


Jenny

Av Jenny - 26 april 2010 16:42

Idag har jag gjort något jag inte borde.. Jag slängde in Felix på en dropp in klippning i stan.. Klippning under stress blir sällan bra.. Men va 17.. han var ju helt igenvuxen i skallen. Nu får han se ut som Frankenstein ett tag.. Stackars liten.. Det allra viktigaste för en sex åring, när han går till frisören, är att få färg i håret..


Frisören:- Vilken färg vill du ha??

Felix:- Svart..

Jag:- SVART??? ( I min, faktiskt, befintliga hjärna: jaja lika bra att ta hådrocksstadiet nu.. så slipper vi kanske det i tonåren..)

Frisören:- Var vill du ha färgen??

Felix:- I håret!


Ganska självklart liksom.. Han tyckte nog att det var en mkt dum fråga.. PÅ onsdag åker jag, Hilda, och Frankenstein eller jag menar Felix till Halmstad.. Ljuva hemstad!! Hoppas att det är mega vår där nere:)


Nu bär det av till jobbet... Låååångpass....


Jenny

Av Jenny - 26 april 2010 11:20

På promenad i skogen..

Filip:- Felix sa en så rolig sak härom dagen..

Jag:- jasså.. Vaddå?

Filip:- Härom dagen när vi var i skogen sa Felix. "kolla pappa här växer det stubbar"..hahaa det var så sött.

Jag:-Nää trodde han att det växte stubbar???

Filip:- Jaaaa, hahahaa


Jag blev genast orolig över min sons IQ....


2 minuter senare..

Filip:- Eller nä, det var ju inte Felix som sa det.. Det var ju Televinken..

Jag:- HUR kan man blanda ihop sin son med Televinken..????

Filip:- Jo, ehhh vi kollade på Televinken häromdagen..Felix tyckte det var så kul att TELEVINKEN sa, att det växte stubbar..

Jag:- Det är ganska stor skillnad på Felix och Televinken!!!


Genast kände jag mig inte lika orolig över Felix IQ..

Av Jenny - 26 april 2010 08:36

  

Köket är klart....OM man bortser  från taket... som efter fläkt stohejet måste målas om, (och en taklist som Fiip kommer sätta upp den dan vi ska flytta..)

Fula kuddar har plockats bort från soffan!!! Så nu kan jag slappna av igen:)

   Även Hildas rum börjar ta form..

              

Ha en bra dag... trots att det är måndag...

Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards