Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Schampo dilemma...

Av Jenny - 26 april 2010 23:37

Idag råkade jag hamna i en diskussion med Filip..som vanligt.. Diskussionen handlade om hur man duschar sitt hår. MYCKET viktig diskussion!!!!Så jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få att reda ut detta  (ser ni att smileysen tvättar håret JÄTTE många ggr..)


Jag duschar mitt hår allt för ofta.. Det vet jag. MEN nu undrar jag hur NI gör när ni duschar ert hår. Jag duschar håret med schampo två ggr sen en gång med balsam. Filip hävdar att det är helt sjukt..att man bara ska schamponera håret en gång och sen slänga i balsam.. Jag tycker att det är sjukt att han (som inte har en gnutta hår) yttrar sig om detta..Jag hävdar att alla duschar håret med schampo två ggr..


Har jag fel??  


Jenny

 
 
KÄRT BARN

KÄRT BARN

26 april 2010 23:51

jag gör faktiskt precis likadant, shamponera två gånger och så litelite balsam på topparna, håret blir verkligen jättemjukt och fint efter det. kolla gärna in min blogg och lämna en kommentar:)

http://amethyst.blogg.se

 
Ika

Ika" title="http://www.villaudden.com]Ika[/url]" target="_blank">www.villaudden.com]Ika[/url]

27 april 2010 06:21

Halloj!
Jag tvättar inte det så ofta typ var tredje dag om jag inte måste men jag shamponerar det två gånger, sedan inpackning och till slut lite balsam det kan du ju tala om för honom så är det nog lugnt för dig, hihi.
Jag har lärt mig av min frisör att man shamponerar två gånger en gång för att ta bort smuts och en gång för att få håret riktigt rent.
Många Kramar Ika

http://www.ikainnuce.blogg.se, www.villaudden.com

 
Ingen bild

Mitta

27 april 2010 08:59

Då säger ja att jag tvättar håret en gång och blir nöjd med det och låter balsamet sitta i några minuter extra som en hårinpackning och det gör håret kanon mjukt.. :) tvättar var 3-4 dag.. :)

/Mitta

 
Caroline

Caroline

27 april 2010 09:07

Min mamma jobbade som frisör när jag var liten och hon lärde mig att man schamponerar två gånger och sen har i balsam som får dra ett tag innan man sköljer ur det. Det är så jag fortfarande gör så jag är heeelt på din sida!:)

http://uppsalamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda - Blivande 2 barnsmamma

27 april 2010 10:23

Jag schamponerar mitt hår en gång sen balsam som får dra några minuter. Men min man schamponerar två gånger. Har aldrig förstått varför, schampo är ju egentligen inte bra för håret. Varför ta en extra gång då om håret känns bra efter bara en gång och balsam? Har dock hänt att jag scahmponerat två gånger om jag inte haft något balsam. Men de verkar helt klart finns många som gör det två gånger. Fast tror det är flest tjejer.

 
Ingen bild

Malin

27 april 2010 12:09

Jag tvättar bara håret 1 gång, visste inte att många tvättar 2 ggr! Men när jag tänker efter så visst sjutton tvättar frisören håret 2 ggr när man ska klippa sig, har alltid undrat över det....

 
jenny ~ mammanochkidzenpunktse

jenny ~ mammanochkidzenpunktse

27 april 2010 14:59

Jag tvättar en gång o balsam extra länge i håret. annars kan jag inte reda ut det! Sen kan jag tillägga att jag tvättar det varje dag. Har så skitigt jobb att jag hade fått krupp o inte tvätta det varje dag... Fick ingen klarhet om du tvättar det varje dag?

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

http://www.mammanochkidzen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

27 april 2010 16:06

Det beror på hur smutsigt det är och vilket shampo det är. Eftersom jag en gång började att tvätta håret varje dag så måste jag fortsätta, för det blir som bregott i det annars. Men nu har jag hittat räddningen! Ett TORRSHAMPO som gör att jag kan tvätta varannan dag istället. UNDERBART bra!
Kan kolla namnet om du är intresserad.
kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
sussie

sussie

27 april 2010 16:13

Jag tvättar håret en gång i med inpackning låter verka 5 min sköljer ut ;)
Jag tillhör dom som tvättar håret MAX 3ggr/veckan OBS!!! jag är INGEN lutfia för det :) duschar VARJE dag :)men då sköljer jag bara håret med vatten.
Känner igen diskutionerna som du haft med din hårfagra karl, samma har jag med min som är totalt kal på hjässan. :)
Kramar sussie

http://familymom.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

27 april 2010 19:17

Härliga du............
Visst räcker den med en champonering om det inte är så att du möjligtvis tvättar håret en gång i halvåret, jobbar i restaurangkök eller som sopgumma på Rangsells!!!!!! Det blir faktiskt rent av en omgång med lödder!
Sorry, men är nog tvungen att ställa mig på de en aning mindre "hårerfarnas#" sida i den här frågna faktiskt!
Kram på dig från dig från Lotta!

 
Annica

Annica

27 april 2010 22:30

Om jag tvättade håret mer än en gång skulle jag aldrig komma ur duschen! Men jag tycker jag är rätt fräsch ändå... (Tvättar stjärten rätt noga) ;-)

http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori

 
Ingen bild

jezzijezzi@hotmail.com

28 april 2010 15:12

Helt klart att du har rätt!! =)...Absolut 2 ggr med schampoo eftersom vi har så mkt styling produkter i håret..mitt löddrar nada i första tvättningen men massor i andra...=)

 
Diana

Diana

28 april 2010 16:51

Jag har hört att man ska tvätta håret med schampo två gånger (dock gör jag inte det själv) och sen ha i balsam och då sänker man temperaturen på vattnet. Balsamet ska dessutom bara tas i topparna och sköljas ur mycket noga.
Detta har jag hört från en frisör så där kan du visa sambon att du har rätt... hehe.

Hittade dig via Dansbarnsfrun, toppen med fler som hjälper till med mobbingen emot henne! :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Ingen bild

Tea

5 maj 2010 11:09

Sorry håller med den "hårlöse" men kanske för att jag bara har liiiite mer hår än han ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards