Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Jag e en bitch!

Av Jenny - 21 januari 2010 15:50

Hur bitchig får man egentligen va?

Visst har rökning bland ungdommar minskat.. Eller är det bara jag som tycker det? Det känns inte som att det är så inne längre. Mkt bra! Jag har aldrig rökt. Har alltid varit en moraltant, och på såvis lyckats motstå trycket att börja.. (har dock gjort mkt annat dumt istället..).

Men vissa ungdommar röker tydligen fortfarande. Igår när jag väntade på bussen stod en liten liten kille i fick format och rökte, han var inte mkt längre än Felix. Killarna i hans gäng stod och diskuterade nån lärare som var HELT PUCKAD. Läraren i fråga var helt puckad för att han alltid luktade på dom för att se om dom rökt.. VERKLIGEN PUCKAT, liksom..  Jag kunde inte låta bli att tänka på den där pyttiga killen. Troligtvis vill han inte vara så där liten och pluttig för resten av sitt liv?!? Han vill säkert bli stor, biffig och manlig, precis som alla andra killar!? Men nu kommer han ju troligtvis inte bli så mkt längre pga den där ciggen.. Jag borde kanske sagt till honom. Men det gjorde jag inte.. Ångrar mig jätte mkt.. Tänk vad paff han skulle blivit om det kom fram en tjock sur tant och sa åt honom att han skulle vara så där kort och fjantig för resten av sitt liv om han inte genast slutade upp med att röka.. Ser jag honom igen ska jag göra det:)


Idag stötte jag på ytterligare en rök ungdom.. En kille i gråa mysbyxor.. Hur kommer det sig att man visar sig på stan i gråa pösiga MYSBYXOR. Fy vad fult det är. Det är knappt så man får se ut så hemma.. Killen ifråga rökte.. Jag hade tryckt in mig i busskuren med vagnen..Satt snällt på bänken tillsammans med två tanter i 65 års åldern.. Då kommer mysbyxe killen och ställer sig i busskuren, tänder en cigg och blossar på..Alltså, finns det inga gränser??

Jag: - Om du ska röka kanske du kan göra det utanför busskuren?!

Mysbyxkillen: -( asdjup suck, irriterad blick ) mmmm..

Sen stod han och rökte upp utanför busskuren huttrandes..


Jag kände mig as bitchig och sur. Men va fan. Om han nu tyckte det var så kallt kunde han väl bara skita i att röka precis då.. Dessutom hade han nog inte frusit om han inte börjat röka över huvudtaget..Då hade ju blodcirkulationen varit så mkt bättre..


Im a bitch and i know it:)


Jenny

 
 
Ingen bild

Ola S

21 januari 2010 17:26

*Hahaha.. störtskönt..* jag kan riktigt se det framför mig :)

Fast du har fasligt mycket fördommar, säger jag som är 186, och har rökt typ aslänge ;)

 
Annica

Annica

21 januari 2010 20:21

Det tycker jag faktiskt inte var det minsta bitchigt! Du kan mycket värre... :-)

http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori

 
Ingen bild

Kerstin

21 januari 2010 21:46

Go! Jag hade gjort samma! varför ska jag behöva dra in nån annans gifter bara för att de har begär?? Det är även ganska höga böter för den som röker i en busskur :0)
INGEN rökning på allmän plats! Det tycker jag e en självklarhet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards