Alla inlägg under september 2010

Av Jenny - 6 september 2010 13:45

Eftersom tapeten i matrummet blev en aning häftig. Beslutade jag mig för att köra det ganska dämpat i köket.. Iaf tills jag/vi/FILIP tuffat till mig/oss lite.. Mdf skivan fick därför bli lika vit som väggen.. Det syns inte på bilderna, men den är fortfarande blommig eftersom tapeten var "upphöjd" i blomningen. Jag hade egentligen kollat ut en svart tapet med små, små prickar i Bubbles katalogen. Men nu blev det inte den. Inte nu iaf..Däremot tycker jag att det måste hända nåt på mdf skivan. Jag har bara inte bestämt/kommit på vad..Tips mottages gärna.. Jag funderar på mitt hemmabyggda tidningsställ..eller om man skall lysa upp mdfen genom att sätta ljusslingor bakom..???

 

Så här ser det iaf ut nu.

  


En av dom nya tavlorna från www.webonized.se hänger uppe.. "Vita lövet"

I loove..



Det blev ett byte av bord istf en köksö.. Efter mycket tjafs konstaterade vi att att köket helt enkelt är för litet för en köksö.. Därför fick det bli ett frukostbord..FILIP blev vääldigt glad över detta.. Detta innebär nämligen att han kan fortsätta sin fågelskådning i vinter..  Wackoooo..


Jenny

Av Jenny - 6 september 2010 11:14

Jag har varit ledig hela helgen.. Jätteskönt verkligen.. Jag har varit "ledig" och Filip har varit iväg med sin HERRKLUBB..(det låter mkt finare än vad det är..)


Jag har:

Gått upp i gryningen med pigga barn..

Matat barnen..

Sanerat köket efter att Hilda ätit..

plockat undan mat,

plockat ur diskmaskinen,

plockat i diskmaskinen,

dammsugit,

skurat,

lagat mat,

matat barnen,

sanerat köket...

plockat undan maten,

plockat i diskmaskinen,

satt igång diskmaskinen,

lagt Hilda,

spelat spel med Felix,

tömt diskmaskinen,

tvättat,

vikt tvätt,

städat övervåningen.

Tänkt att jag borde vila när Hilda sover..men då vaknade förståss Hilda..

Gått ut med barnen,

Dumpat Felix hos hans kompis,

sytt gardiner till Hildas rum..

Tapetserat lilltoan..sabbade sen tapeten med ett jäkla sättlim som smetades fel.....inte alls irriterad..

Lekt med Hilda,

Matat Hilda,

sanerat köket efter Hilda,

plockat undan osv..osv..

vikt mera tvätt, lagt in allas tvätt i garderoberna,

dammsugit igen..

Hämtat Felix hos kompis,

osv osv osv..



Filip har:

Varit på herrklubb,

hängt med sina bästa polare,

kört travhäst..(helt plötsligt var det jätte intressant med hästar..jag övertalade honom nästan att köpa TVÅ.. men så tog han sitt förnuft till fånga..)

Druckit massa alkohol,

ätit gott

och bara haft kul..


Nääädå..jag är inte avis;)

Det är såå skönt att vara utvilad efter en helgs ledighet..(jag är helt slut)..Det är ganska sjukt att det är mer avkopplande på mitt jobb, än vad det är hemma...Men men så är det väl.. tänk vad tråkigt om allt bara var cool lugnt hela tiden..


Jenny






Av Jenny - 5 september 2010 16:02

Nu när jag hänger med min lillsyrra hela tiden kommer jag troligtvis förvandlas till en tonåring.. Idag lärde jag mig ett nytt ord.. MILF.. Vet ni vad det betyder???


Tydligen är det en förkortning av "Mothers I´ll like to fuck".. Filip visste det..


Jag:- HUR vet du vad det betyder?

Filip:- Men det vet ju ALLA.

Jag:- Nää inte jag..Vilka Milfar gillar du då..

Filip:-Våddå vilka?? Jag har ju dig, du är ju en "mother"..

Lillsyrran:- Ååååååhhhh vad gulligt..han tycker att du är en milf.

Jag:- Mmmmm, eller hur.. överslätning skulle jag kalla det..


Eller vad säger ni??!!


Är det bara jag som är efter, eller är ni som jag?


Jenny

Av Jenny - 4 september 2010 22:40

Plingplong..

Det ringer på dörren.. typ en sekund innan jag måste cykla mitt snabbaste till jobbet. Utanför står en lönnfet liten unge..


UNgen:- Hej! Vill du köpa jultidningar?

Jag:- Ehh ojdå..det kanske är lite tidigt..

Ungen:-...(djup suck)..

Jag:- Du kanske kan komma tillbaka nån annan dag.. jag ska nämligen precis åka iväg till jobbet..

Ungen:- Okej..hejdå.

Jag:- Hejdå..

Sen hör jag min lillasyster skrika från rummet brevid..

Lillasyster (OBS!!, 18 år):-Men allvar...VEM skulle vilja köpa JULtidningar??????

Jag:- (Mkt djupt andetag) ..jultidningar är INTE tidningar om julen!!

Lillasyster:-Eeeh nähe...vad handlar dom om då???


Jag vet!! Elak igen....men hon bjuder liksom på det...så det kan inte hjälpas:)


Jenny

Av Jenny - 2 september 2010 08:46

Min lillasyster (18.5 år) är här och ska bo hos mig ett tag..Hon kom igår kväll.

Några dagar innan hon kom pratades vi vid på telefon.. Vi kom in på politik..


Jag:- I år är ju första året du får rösta..

Lillasyster:- Ja..jag vet..

Jag:- Vilka ska du rösta på då??

Lillasyster:-Moderaterna tror jag..

Jag:- Bra..rösta på vem du vill bara du inte röstar på Mona Sahlin!

Lillasyster:- Vaddå?? Vilket parti tillhör hon?? Kristdemokraterna eller??

Jag:- Vad sa du????

Lillasyster:- Äh det var inget..


Det känns skönt att min lillasyster är så himla insatt..

Måste tillägga att hon är bra på mycket annat..som att shoppa, och............ja, shoppa och sånt;)


(Jag vet!! nu var jag så där elak igen..men det kan inte hjälpas..)


Jenny

Av Jenny - 2 september 2010 08:41

Vi var en sväng på Ikea igår.. Jag skulle inhandla ett plastskydd till mattan där vi har matbordet, för att skydda mattan från HILDAS griseri... och ett litet bord till köket.. Givetvis fanns inte bordet vi skulle ha.. Eftersom vårt Ikea är det minsta i världen......typ iaf..Grrrrrrrrr.

Ist fyllde vi på med lite gröna prylar..


  


Lite handdukar till lilltoan..en äppeldelare, en kapsylöppnare..och tårtspade och tårtkniv..Mkt bra och användbara saker..


Jenny


Av Jenny - 1 september 2010 19:56

Håll i er för nu är tapeten uppe..

Före och efter tapetseringen... Behöver jag säga att paniken infann sig..??!!

  

Så här trist och tråkigt var det innan psykotapeten..

  

Så här såg det ut när paniken började infinna sig..

   Sen blev det så här när vi till sist fått alla prylar på plats...och då vart jag lite lugnare..Filip är fortfarande inte övertygad..Men det är jag och Felix..  

Visst är den extrem.. men jag har ändå bestämt mig för att gilla den.. Varför ska man fega liksom..?? Nu ska vi bara in med lite mer grönt..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards