Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Sköna lediga helg...

Av Jenny - 6 september 2010 11:14

Jag har varit ledig hela helgen.. Jätteskönt verkligen.. Jag har varit "ledig" och Filip har varit iväg med sin HERRKLUBB..(det låter mkt finare än vad det är..)


Jag har:

Gått upp i gryningen med pigga barn..

Matat barnen..

Sanerat köket efter att Hilda ätit..

plockat undan mat,

plockat ur diskmaskinen,

plockat i diskmaskinen,

dammsugit,

skurat,

lagat mat,

matat barnen,

sanerat köket...

plockat undan maten,

plockat i diskmaskinen,

satt igång diskmaskinen,

lagt Hilda,

spelat spel med Felix,

tömt diskmaskinen,

tvättat,

vikt tvätt,

städat övervåningen.

Tänkt att jag borde vila när Hilda sover..men då vaknade förståss Hilda..

Gått ut med barnen,

Dumpat Felix hos hans kompis,

sytt gardiner till Hildas rum..

Tapetserat lilltoan..sabbade sen tapeten med ett jäkla sättlim som smetades fel.....inte alls irriterad..

Lekt med Hilda,

Matat Hilda,

sanerat köket efter Hilda,

plockat undan osv..osv..

vikt mera tvätt, lagt in allas tvätt i garderoberna,

dammsugit igen..

Hämtat Felix hos kompis,

osv osv osv..



Filip har:

Varit på herrklubb,

hängt med sina bästa polare,

kört travhäst..(helt plötsligt var det jätte intressant med hästar..jag övertalade honom nästan att köpa TVÅ.. men så tog han sitt förnuft till fånga..)

Druckit massa alkohol,

ätit gott

och bara haft kul..


Nääädå..jag är inte avis;)

Det är såå skönt att vara utvilad efter en helgs ledighet..(jag är helt slut)..Det är ganska sjukt att det är mer avkopplande på mitt jobb, än vad det är hemma...Men men så är det väl.. tänk vad tråkigt om allt bara var cool lugnt hela tiden..


Jenny






 
 
Ingen bild

josefina

6 september 2010 18:02

Hmmm det där ser ut som en helt vanlig dag för mig och då är min kille ändå hemma...

Jenny

6 september 2010 21:55

Va?? är han hemma och det är så?? Ge han en spark i arslet från mig;)

 
Ingen bild

josefina

6 september 2010 22:12

Han är sjuk för tillfället väldigt sjuk
eller döende är nog rätta ordet om man skulle fråga han!! inte så jämt kanske men det är som med ungarna man hotar med saker funkar inte det ja då tar vi till muta istället brukar funka...ibland...

Jenny

7 september 2010 11:03

Haha... känner igen mig:)

 
Ingen bild

Theres

6 september 2010 22:25

Precis så ser mina dagar ut, sååå härligt att vara mamma"ledig" (min bebe 9 mån) Btw älskar ditt sätt att skriva..

Jenny

7 september 2010 11:07

Åh skönt att man inte är ensam.. I mitt nästa liv..ska jag bli pappa.. det verkar sååå mkt enklare:)

Kul att du lämnade en kommentar:)

Kram Jenny

 
Elin Grindemyr

Elin Grindemyr

14 september 2010 09:54

Haha jag blir så glad utav att läsa din blogg ;) Du verkar så härlig!
Känner igen mig lite faktiskt... hihi..

Kram

http://www.grindemyr.blogg.se

Jenny

14 september 2010 21:13

Åh alltid kul att kunna göra folk glada:) Kul att du tittar in. Skönt att du känner igen dig.. då är jag inte ensam;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards