Alla inlägg under augusti 2010

Av Jenny - 4 augusti 2010 10:57

Jag har två barn och en massa vett i huvudet..= jag undviker att gå på stan att och handla med dom..

Idag kom mina skattepengar.. det har jag firat med att shoppa loss på www.barnvanligt.nu

Webbshopping är det bästa som finns..

Allra bäst är det med dom webbshoppar som levererar mega fort.. www.anyhow.se är nog snabbast i världen.. Men www.sovtex.se var också snabba.. Betällde det svart moln spjälskyddet därifrån..

 

Detta beställdes idag..till Hildas rum..

Dinon som jag pratade om häromdagen..

Klicka för att förstora bilden

denna söta lilla väska..

Klicka för att förstora bilden

och en sparbössa..Uggla..fast i rosa..

 

En ny tamtam.. Hade en vit på Hildas rum, tyckte det såg lite tamt ut.. så nu byter vi den till en rosa ist.. Den vita sålde jag till mamma.. Mkt praktiskt..

Pall TamTam, rosa

Hoppas verkligen hon kommer gilla rosa.. För hennes rum kommer se ut som ett tuggat Hubba Bubba med jordgubbssmak...

 

Jenny

 

Av Jenny - 3 augusti 2010 22:42

Idag har jag haft sjukt många "Fru Sätterlund" besökare på bloggen.. Anledningen till detta är att Fru Sätterlund (har länkat hit,) precis som jag förstått hur bra Faktumskåpen från Ikea är.. Nu är det inte längre bara jag som inrett hela huset med köksskåp.. Utan även Fru Sätterlund.


Kul att så många tittade in.

Jag säger välkomna tillbaka till er, och tack för länkningen till Fru S.

Here comes FAKTUM..

Faktum skåpstomme köper ni på Ikea. Det finns massor av olika luckor att välja på. Så det funkar med alla stilar.. Väärldens bästa förvaring om jag får säga det själv..


förvaring,faktum skåp ikea kök,rubrik lucka,isa form,randigt,leksaker,barnrum

Denna förvaringskombination, vann jag faktiskt 3e pris i Ikeas förvarinstävling.. Måste ju tyda på en bra idé  

hall

Detta är nog min bästa konstruktion.. TYVÄRR funkar den inte i vår nuvarande hall..

tv-bänk,hemmabygge,tv,lp spelare,kartell

kök,spis,svart,vitt,orange,väggskåp

barnrum,förvaring,svart,vitt,leksaker,tidningsstä<br />ll,gardiner,rullgardiner,lampa,apa,hellikopter,<br />låd<br />or,växter,fönster


Givetvis har jag Faktum i sovrummet, gästrummet och i Hildas rum också.. Vad annars??


Jenny

Av Jenny - 3 augusti 2010 21:04

Jag håller på och planerar och fixar i Hildas rum.. Det är dags att hon får ett riktigt iordninggjort rum. Men det tar förståss sin lilla tid..(väntar fortfarande på hennes tyger..) En svart string kopia skall inhandlas.. Det finns en på Bauhaus som är helt ok.. Mkt billig.. Om dom bara kunde ha den hemma nån gång...

Jag har länge gått och kollat på bokstödet Dino.. Den måste hon faktiskt ha!!



Klicka för att stänga fönster

Finns att beställa på www.barnvanigt.nu


It´s a must.. som så mkt annat...

Jenny

Av Jenny - 3 augusti 2010 17:31

Undrar ni hur det går med trädäcket??

Bra tror jag.

Om inte min pappa gått ner tio kilo när han åker hem, fattar jag ingenting..GUD vad han sliter..

Fast..lite hjälp har han allt fått..

Näää, Filip har inte krymt ihop till en liten VÄTTE.. Det är Felix som sliter..

(Klicka på biderna för att se dom i full strl).

      

Sen har vi förståss fikapausen...Den kommer ju liksom med hantverksarbetet..

  


Efter ett tag tröttnade Felix..Säkert Pappa också..men han slet vidare...

Jag Felix och Hilda drog till skogen och lekte kurra gömma och gömma nyckeln/godis..

        

Oj höll nästan på att glömma...Så här ser det ut nu..Den som väntar på nåt gott....

  


Lyckliga jag..

Jenny

Av Jenny - 3 augusti 2010 12:46

Jag är sugen på lite nytt från www.wallstyle.se Gillar deras produkter. Man kan få nästan vad man vill och dom levererar as fort.


Främst av allt den här..till toaletten i hallen..

WC Boy & Girl

sen den här till Hildas rum..finns även en större variant..Jag tycker den är söt..inte så fjantig liksom..


Mätsticka Barn 160cm

OCH så råkade jag hitta den här roliga..Pack man.. Har egentligen ingen direkt plats för den.. men det måste jag nästan fixa..Hmmmm....


Pacman


Gå in och beställ nåt ni också..


Jenny

Av Jenny - 2 augusti 2010 15:25

Idag har Filip börjat jobba. Så min pappa sliter ensam med altanbygget.. Jag tror att Filip tycker att det är ganska skönt att slippa altanbygget..(har en bild av att han sitter på jobbet och pimplar kaffe, käkar wienerbröd och vänder nåt enstaka papper lite då och då..) Det är ju liksom inte hans favorit syssla att hålla på med snickring och annat hantverksarbete.. Det KAN vara så att min pappa också tycker att det är ganska skönt att Filip är på jobbet, med tanke på hur ohändig han är!!!????? Fast nää, det tror jag inte. För även om han är SJUKT ohändig, så brukar han iaf vara sjuuukt underhållande..

Pappa och Filip har som ett hemligt språk. Egentligen är det inte så hemligt..Bara gammalt Sån där riktig gammal svenska som ingen använder längre.. Ord frå 1893..

Typ som:

Dikt an

Handgemäng

Kalkylator

Lodmått

Själv har jag varit hos naprapaten.. Hade jag inte ont i ryggen innan (det hade jag).. så har jag det iaf NU. Naprapaten säger att jag inte får träna.. Ganska knäppt.. Så fort han säger att jag inte får träna, så känns det som om han säger:

-Ligg på soffan och ät godis istället..

För han säger ju att jag ska vila ryggen..Han säger iofs att det är bra att promenera och cykla också.. Men då har jag liksom slutat lyssna för längesen.. Istället fantiserar jag om soffan och OFANTLIGT mkt CHOKLAD.

Dom där hemma hos bilderna jag dillade om igår lär dröja ett tag till. Men dom kommer jag lovar. SEN, när jag kommit ur chokladsmeten i soffan  Skojar..

Jag är sjukt fixarsugen. Har beställt en del tyger från Stoff och stil, som borde komma vilken dag som helst.. Tyg till Hildas fönster, till Felix säng-drapperi då förståss och lite tyg till soffkuddar. Hoppas min fixarmotivitation är lika stor när tygerna väl kommit..

 

Här kommer ni till Stoff och stil.

Jag är även sugen på renovering av köket del 2.. Den som Filip sa att vi skulle fortsätta med till hösten.. Nåt säger mig dock att det kommer dröja ett tag till.. Det suuuger fett..

PÅ återseénde (oj jag har blivit smittad av gammelspråket),

 

Jenny

Av Jenny - 2 augusti 2010 14:28

Jag må vara lättförälskad...MEN it´s a must have. Jag tycker att den är såååå snygg.. Finns att beställa på Ellos.. ELLOS liksom..Helt sjukt.



 

Jenny

Av Jenny - 1 augusti 2010 22:20

Det kanske är tråkigt.. Men jag bjuder på lite mer gammalt..

Här har vi: 

VARDAGSRUMMET..

Vi bodde där drygt ett år.. Men jag hann visst ändra en hel del ändå.. Det renoverades förståss ganska mkt..

            

       

Denna bilden kom faktiskt med i Styleroomboken..Kul!!! Farmor och Farfars gamla stol gjorde sig väääldigt bra där. Tack till dom för att jag fick den guldklimpen.

    

HALLEN...

    

Felix gamla rum..

       

Fast det hände ju bra mkt mer i det där rummet innan vi flyttade.. Kolla in Styleroom länken i länkningslistan-Hemma hos oss..

  

OCH så har vi tidningsstället som nu mer pryder dom flesta hem  


Får se om jag kan få till lite nya "hemma hos oss" bilder imorgon (är ensam med två barn och en morfar..så vi får se om jag får möjlighet att fota i lugn och ro). Det är alltid kul att jämföra det gamla med det nya  


Jenny


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards