Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Jenny - 13 augusti 2010 22:08

Jag slänger in lite "snaaart klart" bilder på Hildas rum. Det är såå himla litet att det är svårt att fota. Att det har varit grått höstväder har ju inte heller gjort att bildrna blivit dom bästa. Men ändå...

 

Som sagt spisbyte på g..( man ska ju byta ut gamla spisar eftersom dom drar så mkt el..) På andra väggen hänger Faktum skåp.. Bilder kommer på det och annat framöver.. I taket hänger vår gamla Kartell Fly-light blue.

 

Här ska det då stå en stol till lill monstret.. Dvs när jag beslutat mig för vilken..Gardinen är också på g.. Samma tyg som spjälskyddet.  

Fortsättning följer..

Jenny

Av Jenny - 13 augusti 2010 20:11

Alla hus har alltid nån typ av vägg som bara är till besvär.. Man vet liksom inte riktigt vad man ska göra med den. JUST en sån vägg har vi i vår hall. Inte nog med att väggen är sprucken och ojämn, har den ett stort elskåp, lufthål och ett mega stort fult element..

HUR gör man då för att bli av med allt det här fula??? JUST den här väggen är det första man ser när man kommer in i huset..Jag har försökt fixa sprickan en gång. Men huset rör sig..så den är redan tillbaka.. Detta går ju bara inte att acceptera..

    

NU ska den här väggen bli bra!!!!

Sprickan ska aldrig mer komma tillbaka.. Elskåpet och elementet ska bli så osynligt som det bara går.. och väggen ska bli jämn!! Undrar ni hur???

Den ska golvas.

Vi använder oss av samma svarta textade golv som vi använt ist för kakel i köket..En låda ska täcka elskåpet. den kommer målas svart..Liksom elementet.. Vi håller tummarna och hoppas på det bästa..

    

Så här ser det ut hitills.. (tio cm tapet ska upp också..). Detta kan ju bara bli bra  Eller vad tror ni???


Jenny

Av Jenny - 13 augusti 2010 19:00

Sorry att det varit dåligt med mina room by room bilder. Jag ska givetvis fota vidare. Men denna veckan har varit helt sjuk. Filip (pappan i familjen) har varit iväg på spelningar och rep varenda kväll utom igår. HILDA har förvandlats till en mosterunge som är as mega suuuper mammig.. Så jag har typ inte en lugn stund..Snart är dagis/fritidsinskolningar klara..DÅ blir alt lugnare igen..

Bilder kommer...den som väntar på nåt gott....


Kram Jenny

Av Jenny - 13 augusti 2010 13:21

Vårt sötaste lilla hus på landet har fått nya fönster.. ÄNTLIGEN..

   

Då är det bara..

Altan..

staket..

och måla alla vidskivor och sånt kvar..


Mkt bra..

Längtar redan till nästa sommar  


Jenny

Av Jenny - 13 augusti 2010 12:52

Hej på er..


Idag måste jag tipsa om en hemsida som säljer UR billiga leksaker. Bra att veta inför julklappsköp... Hildas rum är så gott som klart (det har jag ju sagt tidigare..) Hon har Felix gamla RÖDA spis på sitt rum.. och det går ju inte.. Hon kan ju inte ha en röd spis, nu när Brio nu har gjort den i svart... Eller hur!!??!!

Den svarta och den vita spisen är lite dyrare.. MEN så googla jag fram den här sidan.. www.hiko.se  Billigt värre...Hem klickat och klart liksom!! Nu kommer Hilda kunna laga fejk mat med stil..


  

Bye bye röda spisen.. Den kommer förståss fylla en funktion på landet..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards