Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Sjukdom..

Av Jenny - 21 september 2010 09:05

I dag ligger jag och Hilda nerbäddade i sängen.. Vi är sjuka...Hilda har smittat mig med sina barnbakterier. Barnbakterier är dom absolut värsta..


Ähh vad snackar jag om. Jag ligger nerbäddad så gott det går. Hilda vill bara leka och läsa böcker. Medans jag helst av allt vill sova eller möjligtvis titta på tv.. Hur kommer det sig att barn håller igång även om dom är sjuka?? Sjuka barn blir gnälliga och ohanterbara. Just därför borde det vara LAG på att Sjuka föräldrar inte fick ta hand om varken sjuka eller friska barn!! Skulle försäkringskassan möjligtvis kunna skicka hem en Nanny??


Igår var Hilda jättgullig och snorig.. Hon är ingen sån unge som man inte får snyta..utan hon står med näsan upp i vädret för att bli torkad.. Himlans sött. Hon torkar gärna näsan själv också.. Igår gick hon runt med en bit papper och torkade sin lilla näsa.. Hon fräste också.. Hon gjorde bara en liiten miss.. Hon fräste efter att hon torkat näsan.. Lite äckliget, men fortfarande sött..


Jag tyckte allt var jätte gulligt och sött, ÄNDA tills jag upptäckte att hon käkade sitt snorpapper.. (kräkpaus för alla känsliga läsare) Hon hade tagit en stor jättetugga snorpapper som hon tuggade på,. DÅ var hon inte liiika gullig längre.. Snacka om att hon tagit "peta näsa" till en högre nivå..

BLÄÄÄÄÄÄ..


Jenny

 
 
Ingen bild

Mimmi

21 september 2010 09:39

Hej Jenny!

Har en fråga till dig har tittat på dina gamla Faktum Skåp i Felix rum,vad är det ni har runt om luckorna ser ut som metal/handag som sagt vad heter det.

Mvh Mimmi

Jenny

21 september 2010 10:14

Hej.

Det är en glaslucka.. den ser ut så.. Tror den heter Rubrik..men jag kan ha blandat ihop det. Glasluckan finns på Ikea och har en metalllist runt sig.

Jenny

 
Ingen bild

Mimmi

21 september 2010 10:22

Tack snälla du för ditt snabba svar/Mimmi

Jenny

21 september 2010 10:43

Det var så lite :) Hoppas du hittar det du ska ha..

 
TE

TE

21 september 2010 10:32

Krama Hilda från mormor,synd att hon är sjuk.Tack för bilden gullig som bara den.KRAAAAAM Mamma.

http://mormor

Jenny

21 september 2010 10:43

Visst va hon söt. Hon är ganska pigg..mest snorig och hes.. Det är värre med hennes mamma...

 
Ingen bild

Mimmi

21 september 2010 10:50

Har frågat dem på Ikea och dem har tyvärr inte den i svart.Jag få väl ta ngt annat färg istället.

Jenny

21 september 2010 11:09

Så är det med Ikea... dom tar alltid bort det bästa i sortimentet.. Men det fins vanlíga svarta träluckor väl?? Det har jag på Felix rum nu. Annnars har jag fyra vita glas om du vill köpa. Samma som dom svarta fast vita.

Jenny

 
Ingen bild

Mimmi

21 september 2010 11:43

Tack snälla du för erbjudande men det får bli andra dörrar i svart,då temat i rumet är svart.

Skulle inte bli så snyggt med vita då./Mimmi

Jenny

21 september 2010 12:19

Nä jag håller med. Svart är snyggast. Det är därför mina vita står i garaget;)

 
isa

isa

21 september 2010 15:11

hahaha skönt att höra att alla barn är bra lika emellnåt.
Stackars. Krya på dig!!

http://rustaupp.blogg.se

Jenny

21 september 2010 18:11

Tack

 
Ingen bild

Monica

21 september 2010 15:18

Hi Jen, Get well soon and little Hilda as well.. just try 2 enjoy your time off in bed with your little girl!
Best regards 2 u both :o)

Mon.

Jenny

21 september 2010 18:09

Tack snälla du

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

21 september 2010 16:57

förbaskade dagisbaciller och förbaskade snorgubbar ;)
urk....

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Jenny

21 september 2010 18:08

Verkligen.. Du har väl också varit sjuk. Hoppas du är bättre, och att du inte har lika ont i din rumpa;)

 
Ingen bild

Theres

21 september 2010 21:39

Hahahah love you... Nu måste jag läsa inlägget igen å skratta lite till.

Jenny

21 september 2010 23:27

Ha, skratta du.. en annan ligger här och kvider;)

 
Annica

Annica

21 september 2010 22:15

Ha ha, allt man kan äta är gott... Du vet väl att Filip får vabba när både du och barnet är sjuka! Utnyttja det!
Krya på dig! Kram!

http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori

Jenny

21 september 2010 23:26

Ja, jag vet.. Han blev hemringd efter halva dagen..Då fick jag sova.. Men när jag sen vaknade hade jag ännu mer ont i huvudet.. Helt sjukt.

Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards