Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Jenny - 1 oktober 2010 19:00

Dagens skoköp..

Jag:-Felix.. I dag måste vi åka och köpa höstskor till dig..

Felix:- Men åååååååååååååååååå, vaaaarför det?

Jag:-Jo, för att det håller på att bli istid ute..

Felix:- Men mamma..jag behöööver inga skor.

Jag:-JO det gör du.. Rätt vad det är så är det snö ute!!


I skoaffären:

Felix:- Mamma, kan jag vänta utanför?

Jag:- Ehh nää. Det är ju du som ska ha skor..!!

Felix:- Mm, kan jag vänta utanför då?

Jag:- NEJ du måste ju prova.

Felix:- Aaaahhh det är sååå tråkigt..


Jag pekar ut ett par supersnygga svarta skinnkängor..Utanför affären står Filip med Hilda som gallskriker.. Det är så skönt att handla med barn..


Jag:- Felix kolla här, dessa var ju coola..

Felix:-MAMMA, det är faktiskt ett par TJEJSKOR!!

Jag:- Nej det är det inte.. Dom står på killhyllan. Detta är faktiskt ett par "rocka fett" skor, sånna här har man när man kör motorcykel!

(Jag är kung när det gäller manipulation!!)

Felix:- Ok dom tar vi..

Jag:- Fast... dom ser inte så varma ut... vi kanske ska ta dom där jättevarma gula kängerna ist (catapiller kopia)??!!

Felix:- Nää, jag gillar dom här som man kör motorcykel i..

Jag:-Jaha...(ångrar genast mina manipulerande ord..)men dom kanske inte är lika varma..

Felix:- Spelar ingen roll..

Jag:- (försöker manipulera tillbaka..) Men om dom retar dig på skolan då?? Tänk om dom säger att du har tjejskor?!

Felix:- Det kommer dom inte göra för detta är motorcykelskor!!!

Jag:- Djup suck..


Lärdom: Vänta innan du bestämmer dig för vad du behöver använda din effektiva manipulation till..


Min son kommer kanske inte vara varmast om fötterna.. Men han kommer ha ett par jäkligt justa kängor..



Jenny

Av Jenny - 1 oktober 2010 15:41

Kommer ni ihåg min suupersöta/snygga blommiga te kopp som jag beställde..?

Taaaadaaaaaa här är den.. som kruka..Jag vill ju ha den framme hela tiden..

  


Jenny 

Av Jenny - 1 oktober 2010 14:37

Från Göteborgsresan.. Jaaaa, jag vet att jag typ börjat skifta i grönt igen..Den seeega förkylningen och sömnbristen tar ut sin rätt..

  

Inte sär jättelik Bruce eller hur?!;)


Jenny

Av Jenny - 1 oktober 2010 12:57

Tävlingen är avslutad...


Äntligen har ni nått fram till dagen då ni ska få reda på det rätta svaret.. MÅNGA av er har gissat på Lasse Berghagen.. eller gissat och gissat.. HÄVDAT är kanske det rätta ordet;)


Sanningen är egentligen att alla dom här tre männen är storfavoriter.


Lasse Berghagen för att hans musik är inpräntad i mitt huvud sedan barnsben.. Han var min mammas stora idol. Hans låtar spelades om och om och OM igen hemma.. Dag ut och dag in..Jag verkligen avskydde det.. MEN efter att mamma spelat hans skivor miljarder ggr, så gick hatet över till kärlek.. En typ av hjärtvätt skulla man kunna säga.. Jag gillar Lasse mest på skoj.. inte bara på skoj..men MEST på skoj.


Patrik Dempsy är väl alla kvinnors dröm..Även min när han är så där kärleklig som han kan vara i Grey´s (som för övrigt börjar sändas nästa vecka), eller ännu bättre som han är i FÖRTROLLAD.. Dock kan jag inte komma över hur han såg ut i "Cant by me love".. Fruktansvärt avtändande..Ytligt jag vet..


Ja.. då har vi bara en man kvar.. Mannen som min man påstår sig likna ibland..(det skulle väl vara skalligheten då..) Ni som följt bloggen länge, läänge.. alltså tom på den tiden då jag nästan inte skrev ett ord om inredning vet att samma fråga fanns med på tipspromenaden som jag hade på min 30 års/perukfest.. Det rätta svaret är alltså BRUCE WILLIS the one and only..


Isa med bloggen rustaupp  drog den vinnade lotten. Isa har vunnit en styck, worldmap OCH en koordinat från www.wallstyle.se Stort grattis till dig. Om du lämnar en komentar med ditt namn och mailadress så kommer du få uppgifter hur du löser ut ditt pris via mail.


Eftersom det är såå kul med tävlingar.. Kommer det alldeles snart en NY!!

På återseénde.


Kraaam, Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards