Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Jenny - 7 oktober 2010 21:53

Uppföljning på förra inlägget..kärlekstapeten..


För några dagar sen mailade jag Filip och sa att jag borde få 20 000 kr från hans Elvis pengar i "slitage på flickväns kostnad".. Slitage i form av vaknätter..måste låsa upp mitt i natten när han kommer hem från spelningar för att han klantat sig och glömt nyckeln, ta hand om skrikigabarn dygnet runt, ingen egen tid, ta hand om hushållet själv, tvätta ofantligt mkt tvätt, fixa och trixa för att ordna barnvakter när det kör ihop sig med mera..MED MERA..


Nyss: Filip har varit iväg och repat med bandet hela kvällen..

Jag psykringde på hans telefon tills han svarade..


Filip:- Hej

Jag:- Hej..kommer du ihåg när jag sa att jag skulle ha 20 000 i slitage kostnad?

Filip:- JA.

Jag:- Nu har den kostnade sjunkit till 800:-

Filip:- Va?? det var ju väldigt billigt..

Jag:- JAaaaa, fatta du kommer tjäna typ 19 200 kr..

Filip:- Ehh du menar spara..

Jag:- Hrfm...Jaaa..

Filip:- Jaha..

Jag:- Jo (djupt andetag), Jag har hittat en helt fantastisk tapet som vi skulle kunna ha där vi har ziggzagg tapeten..alltså SEN när vi inte pallar med den längre.. och det finns bara fyra rullar kvar för den är utgående (faktiskt sant)  och det är precis vad vi behöver..4 rullar alltså.

(Sen gjorde jag hundvalpsblicken genom LUREN.. jag vet jag är sjuuukt bra..)

Filip:- Jaha..

'Jag:- Snäääääääääääääääääääääälla, fattar du intre vilken chans.. Den är såååååååå snygg. Du kommer ääääälska den, alltså tom DU kommer älska den.

Filip:- Ja, men köp den då.

Jag:- Åååh du är såå UNDERBAR!!!

Filip:- Mm jag vet..

Jag:- FAST nu tror jag iofs att du legat med nån annan!

Filip:- SUCK..

Jag:- jaja, men det är ok isf.


Nu är tapeten på väg...Fast jag ska ju inte smälla upp den än.. Måste vänta tills jag tröttnat på gammel/nya tapeten..Men det känns ändå bra att ha en back up.. också måste jag lära mig tapetsera vanlig papperstapet.. Hittills har jag ju bara smällt upp Non wowen..


Jenny

Av Jenny - 7 oktober 2010 21:13

Det är nog inte så många av er som skulle förknippa mig med färg.. och absolut inte med något FÄRGSPRAKANDE.. Det är inte så att jag inte gillar färg.. Jag bara måste ha det lite mer "fyrkantigt" och stelt hemma för att trivas. MEN, kan man annat än älska denna suuper coola tapet??  Ni behöver inte vara oroliga.. Denna tapet skulle aldrig hamna på MINA väggar.. Inte än iaf..

Ni hittar den på www.wohnzimmer.se


Tapet Kreise Retro plastad orangebrun 

Andra underbara tapeter..

Tapet Kreise Retro plastad grönorange  Tapet Streife Retro plastad Regenbogen


Tapet Streife Retro plastad  Tapet Streife Retro plastad


Tapet Kreise Retro plastad en klassiker GRÅ  Tapet Retro kurvor stormönster


Tapet nonwowen  Tapet nonwowen trä

Jag hittade denna FANTASTISKA tapet.. OJ!!!! vad bra den skulle passa i matrummet.... SEN.. när vi tröttnat på ziggzagg tapeten..(vill ha den NU!!)

Papperstapet Retro

Shit jag är så kär att jag nog inte kan släppa denna ur tanken..Hur övertalar jag Filip till att vi ska köpa den här då?


9 års jubileums present på lördag?? Om inte jag får den, kan ju HAN få den....hehe..eller..nä kanske inte..


Jenny


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards