Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Det stora julpyntsbråket närmar sig....

Av Jenny - 26 oktober 2010 07:49

Nu börjar det minsann närma sig JUL


Hemma hos oss råder varje år det stora julpynts bråket.. Jag och Filip har (precis som alltid..) väldigt olika åsikt om hur mycket det ska pyntas..JAG vill pynta med stil..Gärna i vitt och grått. FILIP däremot vill bara pynta i rött. Han vill ha tomtar högt och lågt. Julpynt som han själv knåpat ihop när han var tre år, får enligt honom mer än GÄRNA spikas upp på dom mest konstiga ställen..Julbonader och glitter är också ett måste enligt honom. Långa glittergirlanger hängs över bokhyllor, tv bänkar..JA faktiskt över allt. TILLS JAG PLOCKAR BORT DET!

Pepparkakshus i form av en julkrubba brukar också bakas. Men varje år är det NÅGON som käkar upp det stackars lilla JESUS barnet i marsipan, långt före julafton..Har JESUS tur, mister han bara huvudet innan julafton..Hans lilla marsipan kropp får då ligga nerbäddad i sin krubba ända tills Tomten kommer. Medans alla undrar VEM som gjort honom huvudlös.....Jag kan tillägga att det finns bara EN person i Familjen som ÄLSKAR Marsipan..Ni kan ju gissa vem mördaren är..


Här nedan har jag iaf hitt julens måsten..


Tower Adventskalender RödSno Baller, Snöbollstång Numrerade Adventsbrickor 1-2-3-4, Madam StoltzNumrerade Adventsbrickor Stjärnor 1-2-3-4, Madam Stoltz

Litet Änglaspel Pepparkaka, PlutoLitet Änglaspel Tomte, PlutoSanta Clues Kit - Spår efter tomten

Produkterna ovan hittar du på www.inreda.com


På Ikea hittar du:


SLÄTTHULT Självhäftande dekoration


SNÖVITA Dekoration, kula Diameter: 8 cm Antal i förpackning: 4 styckSNÖVITA Dekoration, kula Diameter: 2 cm Antal i förpackning: 12 styckSNÖVITA Dekoration, bock Höjd: 50 cmSMYCKA Konstgjord blomma Höjd: 46 cmSNÖVITA Lykta för blockljus Höjd: 38 cmBLOMSTER Ljushållare set om 3 BLOMSTER Ljushållare set om 3 BORRBY Lykta för blockljus Längd: 24 cm Bredd: 24 cm Höjd: 44 cm

www.ikea.se


Det är faktikst mindre än två månader kvar tils TOMTEN kommer.

Vad ska ni göra i JUL?


Kram Jenny


 
 
Anna

Anna

26 oktober 2010 08:56

Ni har ju det stilrent och fint hemma hela året, låt Filip pynta tycker jag! ;)

http://aenilsson.blogspot.com

Jenny

26 oktober 2010 19:57

Jaha så du tänker så...Detta är alltså en kommentar, som jag borde välja att inte publicera;)
Hoppas du är medveten om att du just tog parti i det stora julbråket..

Kram Jenny

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

26 oktober 2010 09:25

Jag ska bara sitta på röven o finna friden och harmonin. Lyssna på mitt inre o vårda själen...NEJ skulle inte tro det ;) fara runt som ett skållat troll som vanligt o tävla med familjen om vem som har köpt dyrast o finaste julklapparna, o äta så jag blir spyfärdig o klaga hela januari på att jag blivit fet som en julgris...GUD va kul det ska bli ;)

Ps: den blonda i Dansbandskampen ger mig en infarkt snart. Finner inte ord......min ilska känner inga gränser. (dont get me started) ;)

kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Jenny

26 oktober 2010 20:00

Visst är det konstigt med julen.. Ang dbk sök jobbet!! Det kan ju liksom inte bli värre;)

 
"Bönan"

"Bönan"

26 oktober 2010 10:58

Ja, hoppas det löser sig och alla kommer överens :-) men för barn är ju julen det bästa och roligaste på året.
Själv blir det som många andra...julmiddag med familjen.
Trevlig blogg du har!

http://matochannat.bloggplatsen.se

Jenny

26 oktober 2010 19:51

Heheh.. ja det löser sig nog.. det brukar det göra. Jag får stå ut med vissa grejer.. Vilket resulterar i att det kliar i heeela kroppen på mig..

Kul att du tittade in här..

Jenny

 
Ingen bild

Jessica

26 oktober 2010 13:42

Precis så är det!!!! Tjatet om färg och form grusar mina förutsättningar fullständigt när sambon ska komma och lägga sig i sånt som han varken kan eller har med att göra. Låt mig sköta julen. Det blir bäst så, men han får gärna köpa mig en superdyr julklapp...

Jenny

26 oktober 2010 16:44

Åååh en till som jag..Jag kunde inte ha sagt det bättre själv:)

 
Annika

Annika

26 oktober 2010 15:07

Men ååh! Den där adventskalenderstruten var ju underbar :).

http://princesspotion.se

Jenny

26 oktober 2010 16:45

Visst är den.. Men den kostart en slant..MEN så kan man ju ha den för resten av livet också;)

 
Ingen bild

Alma

26 oktober 2010 16:49

Ja jag håller med dig det ska pyntas med stil..Gillar inte när det blir kitchiga prylar överallt,usch och fy.

Jenny

26 oktober 2010 19:50

Nää fy för julskräp..

 
isa

isa

26 oktober 2010 16:59

Oj va vi tänkte lika i dag ;)
Såg att vi hade bloggat om samm tema nästan :)
Tower kalendern tycker jag absolut att ni ska köpa!!!!
jag fick en förra året i vitt och den vart succse här hemma. Ella rev den jag stälde upp den hon rev den jag stälde upp den ;)
I år ska vi ha en vit gran med till det med rosa pynt i tror jag :)

http://rustaupp.blogg.se

Jenny

26 oktober 2010 19:49

Jasså.. Måste kika in hos digg. Jag har inte hunnit det än. Jag fick faktiskt lite julsug när jag julpyntsbloggade..
Själv ska jag ha en byrrig kungsgran. Det är ett måste..Jag tycker att det hör till.

Kram Jenny

 
Ingen bild

Filip

26 oktober 2010 19:54

Den där "Santa Proof" boxen va fin... man kanske kan klippa ut tomten å barnen på själva kartongen och ha som julbonad!

Jenny

26 oktober 2010 19:59

Haha.. jättekul....... Eller inte!!!

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

26 oktober 2010 20:36

Smällkarameller från skolan är inte å tänke på?

Idag har Pysseliten o jag träffats o vi satt o kom på hur sjukt kul det skulle va att åka upp till dig o träffas framöver!
O förresten vaddå "inte bli värre"? (how rude) hahaha
kram på dig!

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Jenny

26 oktober 2010 22:06

Hej.. Ja, hon skrev att ni skulle träffas..Hoppas ni hade kul. Klart ni skall komma hit. Kom hit till choklad festen.. den som jag ska ha när jag gått ner dom där sista hundra kilona.......

Ja alltså.. jagmenar att man behöver ju inte känna att man har sås tora krav på sig själv.. Man kan ju inte annat än att bli en succé.

Kraam.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards