Alla inlägg den 24 september 2009

Av Jenny - 24 september 2009 20:49

Min stora idol i livet är Martina Haag .Eller ja kanske inte, Bruce Willis är den som ligger på topp. Men hon kan iaf få en andra plats.. Hon är min absoluta favorit författare.

Nä, jag vet, jag är ingen djuping.. Bara en helt vanlig ytlig blondin... Finns ingen som skriver så fantastisk bra som hon. Just nu önskar jag att jag inte läst en enda bok av henne. Eller att hon kunde pytsa fram trettio st. nya böcker på stuts på stuts.

Läste en bok idag. Vips så var den slut. Skit! jag vill läsa mer. Har haft alla hennes böcker. Men har lånat ut dom till olika vänner. Vilket är detsamma som att man aldrig får se dem igen.. Om jag ändå hade alla hemma igen. Då hade jag läst dem igen. Tror att jag får köpa dem en gång till.


jenjen

Av Jenny - 24 september 2009 18:34

Detta ska bli gjort innan söndag.


*Montera upp lamellgardinerna. Vilket innebär en del trolleri då det hänger ett MEGA element ivägen..

*Montera ihop nya sängstommen.

*Hämta madrassen på landet..så att vi faktiskt kan sova i nya sängen..

*Hämta annat nödvändigt skit från landet som kan vara bra att ha.

*Sortera ut Filips tjat om att vi ska ta hem Blå måsen kaffeservisen från landet.. Jag tycker den står bra där den står!

*Häng upp tavlor utan att jag och Filip separerar.. SVÅRT!

*Få Felix att klippa sig i en vettig frisyr..Lite väl tidigt att börja odla hårdrocksfrilla. Nu bor vi faktiskt i ett propert område..

*Städa och vik tvätt, utan att gnälla.. Också svårt.

*Åk till tippen med allt skräp i garaget.

*Skicka ut inbjudningskorten till dopet. Om jag hittar dem..

*Betala räkningarna.. TRÅKIGT!!


jenjen

Av Jenny - 24 september 2009 17:14

I fredags när vi var på Strömpis slog jag spelgalna Johan vid Black Jack bordet. Han skulle aldrig hålla med om det. Vi vann inga stora summor pengar direkt. Men jag spelade bort en hundring och han tre hundra spänn på samma tid.. Då kan man säga att jag vann.


Efter det, gick jag till baren för att köpa nåt mer att dricka. Fick bjuda pojkstackarn på en öl. Klämde in mig på en ledig plats. Brevid mig stod en karl i ca 45 års åldern.. Svårt att gissa. Men med tanke på hur högt han dragit upp brallorna måste han ha varit runt 45..

Jag hade ingen avsikt att börja prata med honom. Men det blev så när han hade glömt växeln på en femhundring på bardisken.. Jag hävdade att allt som låg kvar på bardisken var dricks. Han fattade ingenting. Utan berättade att det hade hänt honom förut. Han hade ringt tillbaka till stället och frågat var växeln på femhundringen tagit vägen.. I dricks skålen så klart. han fick inte några pengar tillbaka.. SÅKLART..

Jag påpekade hans cider medan jag stod och väntade på att bli serverad. Tjejdricka påstod jag.

-Vill du ha en? frågade han.

-Ehh nää. Jag ragga ju inte. Var bara social och trevlig. Men han trodde säkert att det vankades bröllop.. Killar är ju sånna.

Jag beställde in en öl och ett glas vitt till mig och Johan. Fortsatte konversationen med karlen med byxorna. Jag frågade vad han tyckte om showen. Han tyckte det var bra. Dock tyckte han att man kanske skulle suttit lite längre ifrån. Med tanke på den sjungande tanten i hysteriskt rött läppstift.

- Det hade nog blivit bättre då.. fortsatte han.

Hihi..Givetvis tyckte han att Elvis var klockren. Då passade jag på att berätta att det var min karl. Han ville anlita honom. Till ev personalfest.. När jag bad bartendern om papper och penna för att lämna ut FILIPS tel, nr!! Fick jag en blåmärkes spark på smalbenet av Johan. Han trodde tydligen att jag tokraggade. Dumma lille pojk;)

Jag frågade artigt vad gubben jobbade med.

-Ortoped, svarade han.

Då startade helt andra diskussioner..

-Brukar du kolla på Greys´?frågade jag.

han såg ut som ett frågetecken. Nää han hade inte sett det.

-Men herregud har du missat Mc dreamy o co????

-Nja, jag har sett andra, fortsatte han.

-Är det så där mkt intriger på sjukan på riktigt?

- Nää. ljög han.

Jag berättade att jag allt hade hört hur det gått till på vissa sjukhus.

Då berättade han att det förekom. Men att det hade minskat. Tydligen jobbade det inte så mycket snygga syrror på sjukan. De flesta hade fått sluta pga nedskärningar.

-Så nu är det bara gamla tanter kvar, uttryckte han det. Hihi, det var kul tyckte jag. Speciellt när han börjat samtalet med att säga att läkare har faktiskt inte tid för sånt.. Pyttsan heller.

Män är män oavsett yrke, ( nu lät jag feministisk igen.. sorry). När Filip kom fram ( med kraftigt i målade "Elvis"ögonbryn )presenterade jag dem båda och Filip gav honom ett riktigt visitkort istf en skrynklig barlapp. Sen fortsatte jag att föra diskussion om Mc Dreamy.

När vi till sist skulle gå säger gubben.

-Är det Patric Dempsy du menar?

Klockrent. Klart han kollar. Han visste precis vad jag snackade om hela tiden. Dem vågar bara inte erkänna det. Sen kom det minsann fram att han kollade på Oprah, dr Phil, Days of our lifes, våra bästa år mm mm. på lediga dagar. MANLIGT..


jenjen


Av Jenny - 24 september 2009 09:55

Hilda sov tio timmar i natt. Jag hävdar stenhårt att det är nåt fel på henne. Men barnmorskan säger att det är heelt normalt. Bara hon äter, växer och är pigg när hon är vaken. Mmmm, ja det är hon. Hon äter som en häst, eller ja hon får ju bara mjölkersättning. Men det är ju så det ska vara. Sist vi var på BVC, fick barnmorskan en chock över vår jättebebis. Men vi har ju ett kraftigt fett anlag i släkten om man säger så.. Kanske inte i släkten.. men jag o Filip har en tendens att fläska på oss rätt bra.

I vanliga fall är jag kanske normal byggd. Men just nu tre månader efter förlossningen är man en "gnutta" dyng FET.

Men inte är det "normalt" att en tre månaders bebis sover hela natten..


Trots detta är det kaos på morgonen. Hilda vaknar med ett leende. Filip kommer upp med en flaska mat innan han går till jobbet. Felix sitter bänkad framför tvn och kollar på Pokemon. Han passar på medan jag fortfarande är i dvala. Han vet att jag inte orkar protestera då..den lille ormen. 


Jag matar Hilda halvsovandes. Sen kräks hon lite. Jag går upp med Hilda. Byter på henne och sätter på nya kläder. Hon har rena kläder i en sekund. Sen kräks hon lite mjölk igen.. Grrr. Sen ställer jag mig på vågen. Hoppas innerligt att jag gått ner tio kilo över natten. Det har jag inte. Ställer mig på den andra vågen.. Har inte gått ner nåt på den heller. F*N!

Säger åt Felix att stänga av tvn. det gör han inte.

-Mamma det är mitt BÄSTA program...

Nu råkar jag veta att alla program är hans bästa. Så jag stänger av tvn.

Under tvång går han upp på sitt rum för att klä på kläderna jag lagt fram åt honom. Packar hans utflycktsväska, dukar fram frukost. Jag äter upp min frukost på mindre än fem minuter.. För honom tar det trehundra åååååår. Hilda börjar skrika, jag stoppar i nappen. Hon spottar ut nappen, skriker, jag stoppar i nappen. Hilda skriker. Hon kan inte vara hungrig igen. Hon skriker skriker skriiiker. Felix är mätt, slipper äta det sista av frukosten. Springer upp på rummet för att välja vilka hundra leksaker som ska å äran att följa med till dagis.


- Feeeeeeeelix!! VI MISSAR UTFLYCKTEN!!!!

Hilda gallskriker. Jag stoppar i nappen. Hon kan inte vara hungrig. Hon åt för en time sen.

Felix kommer ner med en samling leksaker som han tror ska med till dagis.
- Du får max ta med två, säger jag.

Han väljar i hundra år. Klockan är fem i nio. Klockan nio skall vi vara på dagis. Jag får med mig honom in på toa för att borsta tänderna. Efter två tandborst tag måste han bajsa.....Jag räknar till tio 20 ggr.

Det finns INGEN av det manliga könet som bajsar under en halvtimme. Jag fattar inte det. Hilda skriker, jag fixar en flaska mat. Heffaklumpen är nöjd.

Efter mkt om och men är Felix äääntligen klar. Elin är hemma med Hilda och jag cyklar i ilfart till dagis med Felix. PUH!Äntligen kan man andas igen.


jenjen


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards