Alla inlägg den 29 september 2009

Av Jenny - 29 september 2009 15:36

Dumma dumma lamellgardiner. Eller egentligen ska jag inte vara arg på dem. Det är det dumma elemntets fel att jag inte får upp dem.Takets fel också. Hade det inte varit gammalt livsfarligt hängtak hade jag kunnat hänga dem från taket... Nu har jag fått hänga upp tant gardiner. Jag verkligen HATAR gardiner. Nu kommer jag att få putsa mina fönster varenda dag. Som om jag inte har bättre saker för mig. Med lammeller är det bara att dra för skiten. Sååå mycket bättre. Dumma dumma tak och element.


När vi flyttade till detta huset var det så bra, för allt var färdigt.. Men hur kommer det sig då att jag hittat saker jag vill göra för ca en halv miljon??? Är det bara jag eller vad beror det på. Jag VET att ni som känner mig säger att det är JAG..

Jag vill putsa huset och måla det vitt. Byta tak på garaget. Byta garageport samt alla ytterdörrar. Sätta in en altandörr i matrummet. Sätta sten på hela framsidan, dra upp den 100 år gamla häcken och bygga nytt modernt staket. Byta staketet vid garagdeporten till samma moderna staket..

På baksidan vill jag bygga plank runt hela trädgården ( den är ju så liten ) Bygga en liten bod, lägga sten på vissa ställen. Gräva ett jordgubbsland och plantera lite bärbuskar. Bygga ny altan och lägga nytt tak på altanen. Köpa nya flååådiga utemöbler. Måla om i garaget och lägga nytt golv där. Trappen inne vill jag måla vit. Hade velat ha svart golv i hallen..

Med andra ord kan man säga att jag ALDRIG är nöjd..Filip har alltså rätt. (FAN)


Detta ska vi iaf göra. Byta bänkskivor i köket samt byta blandare diskho och måla en del snickerier. Sen ska vi sätta en plexiskiva över det gamla kaklet. Det ska bli vitt vitt och åter vitt. Detta räcker för mig just nu. Nästa grej är att byta garagetak. Det är inte lika kul. För min del hade jag kunnat riva garaget. MEN Filip tycker att det är det bästa med hela huset. Bara för att där finns en mega stor arbetsbänk. Vad han nu ska med den till.

Guuud vilket tråkigt inlägg.. Vem bryr sig om all mina önskningar. Hade varit bäst om jag inte sprutade så mycket ideér. Hmmmm.


Jag väntar på att millen skall trilla in. Om min chef läser detta kanske hon förstår att jag behöver en drastisk löneförhöjning snarast..


I näst inlägg ska jag nog berätta om min sons rika kompis.


jenjen

Av Jenny - 29 september 2009 09:47

Nu vill jag ha hjälp. Våra tavlor som vi normalt sett har i sovrummet har hamnat i vardagsrummet istället. Blev kanon. MEN nu är frågan vad vi ska ha på väggen i sovrummet. Ska vi köpa nya tavlor eller ska vi smälla upp en wallie? Denna hade jag isf tänkt.

  

Vad tycker ni? Den skulle isf vara 120 cm bred och 90 hög. Sängen är 140cm bred. Allt är vitt som vanligt. Finns att köpa på www.wallstyle.se


Ni har väl inte missat att jag skaffat en gästbok:)

Säg vad ni tycker.


Jenjen

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards