Alla inlägg den 22 september 2009

Av Jenny - 22 september 2009 10:51

   I helgen som var, var min lillasyster och hennes pojkvän, Johan på besök. Dem är världens roligaste, OCH världens knäppaste.

Filip hade som vanligt fredags show med storbandet på Strömpis. Han hade ordnat så att Mathilda och Johan skulle få gå dit och kolla. Jag kunde inte följa med, pga av att vi inte hade nån som kunde passa barnen. Men ca en timme innan dem skulle åka mutade jag Elin. Hon är en riktigt dyyyr barnvakt, och lite sur. Hon morrade att hon gjorde det BARA för pengarna..


Vi drog iaf iväg. Johan körde sin pappas Mercedes. Lille pojkspoling i pappas bil..

Det var riktigt trevligt att gå på restaurang och käka trerätters. Eller ja.. Förrätten bestod av lax och skagenröra.. Vilket får mig att kräkas. Mathilda gillade inte heller det. Men Johan tryckte i sig våra också.

Varmrätten var fantastisk. Fläskfile´potatis och kantarell sås. MMMMMMMmmmmmmmm. Jag som kör diet, blev tvungen att bryta den. Till dessert fick vi kladdkaka. Inte fel, DOCK är min kladdkaka bättre. INGET slår den.

Jag mitt dumma nöt som inte druckit alkohol på ett och ett halvt år. Glömde snabbt bort att man inte kan dricka vin som man dricker vatten.

Vi satt där vid vårt lilla bord och hade trevligt. Bakom oss började alla tjocka gubbar och nyskilda mammor med nya bröst flockas. En karl satte sig brevid Johan och försökte få kontakt. Jag tror bestämt att han stötte på honom.. Stackars lille Johan var inte så upplagd för att bli toyboy åt en karl i 45 årsåder..


När Filip kommer in som Elvis i slutet av showen var tanterna heeelt gaaalna. Dem verkade ha druckit så mkt att dom trodde att det var den  Riktiga Elvis som gled in på scen. Direkt dök tant: platinablond och tant: Jag har nya pattar upp, på det absolut minimala dansgolvet. Såå pinsamt. Folk som satt där och betalat för en dinnershow, fick ist en mild strippshow i fullaste laget. Pattlisa hade dessutom en vit genomskinlig sommarklänning i form av axelbandslöst. Pattarna fick hälsa på publiken ganska många ggr. Så himla PINSAMT.

När Filip, eller han som alla trodde var real ELVIS kliver av scenen slänger sig pattlisan runt halsen på honom. Filip kramar henne nervöst väl medveten om den elaka frugan som sitter i publiken..hihi.


Jag och lillsyrran går på toaletten. i dörren möter jag min svägerska.

- Såg du fnasket i vita klänningen?? frågade jag moget;)

- Vem? svarar hon.

- Hon som dansade med klänningen vid midjan och pattarna slängandes fritt??

-Njeäaäa.. svarar svägerskan..

Jag fortsätter att babbla...

-Hon som slängde sig runt halsen på Filip och tryckte upp pattarna i huvudet på honom, överdrev jag. Nu blir det skilsmässa, fortsätter jag..

- Mmmmm, svarar svägerskan..

Jag vänder mig om..Där står en mörk tjej med stora hårda bröst i en vit sommarklänning utan axelband.

Varför gör jag ALLTID  så här???



(Men inte var det jag som skulle skämmas!! Det var inte ja som bjöd på strippshow.)


Jenjen



Av Jenny - 22 september 2009 10:31

Nu har vi sovit på madrasser i tre veckor. På torsdag kommer ÄNTLIGEN vår nya säng, ( för er som missat det så gick inte vår gamla säng upp för trappen..). Elin har dock sovit som en prinsessa i vår gamla säng. Snacka om lyx!! 15 år och har en 140 säng. Filip var inte riktigt överens om att hon skulle ha den. Han tyckte att en 15 årig tjej skulle ha en 80 säng eller gärna en 60 säng.. Detta så att INGEN kunde få plats att ligga brevid. Han syftade givetvis på ev. pojkvänner. Dumbom!! Då ligger dem ju på henne ist. Nu har hon en bred säng så att dem förhoppningsvis ligger brevid;) undrar om hon hittat önervakningskameran..hihi. ( Ja, det var ett skämt, det finns ingen..)


Häromdagen skulle vi skruva ihop skjutdörrarna till våra nya garderober.. Vi hann inte öppna kartongen förrän Filip sa:

- Ojoj, det ser ut som om det kommer bli skilsmässa...

Mycket riktigt.. Det var riktigt nära. Speciellt när Ikea tänkte krydda vårt förhållande genom att inte skicka med nån beskrivning.. JÄ..A plockepinn. Hade jag vetat att det skulle vara så svårt att få ihop skiten hade jag köpt vanliga hedreliga skåpsluckor.

Nu hänger det en felmonterad skjutdörr på garderoberna. Den andra dörren ligger i pinnsats på golvet. Vi fick flytta ut vår flyktingförläggning, eller jag menar våra madrasser ut i tv rummet. Så i stället för att det skulle bli mer färdigt här hemma .. Blev det tuuusen ggr. rörigare. Jag bli GAAALEN. Vi som köpt ett färdigt hus. Vi skulle bara ställa grejerna på plats..Så har det INTE blivit..

Om ca två veckor skall vi ha barndop.. Då MÅSTE det vara klart.. Jag har dock bokat församlingshemmet för säkerhets skull.. Vi har ju inte haft flyt den sista tiden direkt..


När sängen kommer på torsdag ska den monteras BUMS. Kanske firar man med lite rajtan tajtan.. Dock försiktigt så man inte får skjutdörren i skallen..


jenjen



Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards