Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Bmw, Merca, Ferrarri och en racerbåt.. och jag jobbar för kommunen..

Av Jenny - 30 september 2009 09:08

Vi år en ganska vanlig familj om jag får säga det själv. Vi har två barn och ett bonus barn. Ellar jag har ett bonus barn. Det är Filips 15 åriga dotter..(15 liksom.. det låter som om han skulle vara 120 bast). Vi har precis flyttat från gettot till gräddhyllan som folk utrycker det.

Jag tycker att vi har flyttat från stan till ett villaområde. Vi bodde i ett bättre område i stan, den sk "fina sidan" (sjukt). Fast vår lgh var inte en av de flådiga, utan en helt vanlig. Det var en bostadsrätt. Vilket innebar att vi hade en sur bovärd som trodde sig vara nån typ av diktator. Under honom fanns det nån annan surgubbe som sprang runt och satte upp tjuriga lappar. Alla lappar innefattade vad man INTE fick göra.

Det fanns även en surmamma som hade barn i samma ålder som Felix. Hon bodde på andra våningen. Hennes ungar var sjövilda ( då menar jag helt okontrollerbara, den äldsta pojken skrek typ hora till sin mamma..), men det ville hon inte inse. Varje dag kunde man höra henne skrika på ungarna från sin balkong. En gång höll jag på att bli riktigt galen, då vi hamnade i en diskussion. Hon var på Felix hela tiden, allt han gjorde var fel. Till sist var han så knäckt att han kom in och grät ett flertal ggr. Jävla dum morsa. Det var då jag började se mig om efter en ny bostad.

Vips så hittade vi vårt lilla hus.


Det här är vi:

Mamma:Jag

Pappa:Filip

Barn:Elin 15

Barn:Felix 5

Barn:Hilda 0

Djur: katten Puma

Vi bor i ett hus på 120 kvm, vi har garage, staket, en BMW ( ingen ny modell!), en stutsmatta som tar upp halva trädgården och en liten altan.

Jätte vanliga människor.


Mitt emot oss ligger ett stort brunt tegel hus. Dem har tre bilar. En Bmw, en Merca och en Ferrari, sen har dem värsta racerbåten också.. Dem är inte lika vanliga som oss..


När vi flyttade hit sa en kompis till mig att det kunde vara så snobbigt här uppe. Jag förstod ingenting. Tyckte istället att många av husen var ganska nergångna.


Men nu förstår jag vad hon menar.¨


Felix har träffat en ny kompis via dagis. Dem leker super bra tillsammans. Himlans kul. En dag kom han i en Ralph Lauren pike´tröja.. Sött och dyrt..

Felix tjatade om att han skulle följa med hem från dagis. Men jag sa att sånt måste man bestämma i förväg. I stället tog vi hans telefon nummer så vi kunde ringa under helgen. Så gjorde vi.


Pojken kom hit med sin pappa. Sen var han här och lekte hela dagen. Mamman var också förbi och hälsade. Verkligen världens trevligaste föräldrar.


Jag kände mig dock som en råtta.. Jag som aldrig har mysbyxor på mig.. hade det givetvis just den där dagen.. Jag hade precis planterat om blommor när rik mamman tittar in. Ur fräsch i kort kjol och fixade naglar. Svarta med små glittriga blommor.. Lite annat mot mina mans händer. Filip stod slickad i fönstret och avundades deras sprillans nya Bmw.


Felix följde med dem hem en stund, och på kvällen hämtade Filip honom. Han kom hem med hakan vid knäna. Så här uttryckte han sig:

- Ohh shit VILKET hus. UNDRAR vad dom tänkte när dom var här.. Jenny du får ALDRIG gå dit.

Tydligen hade han fått en rundtur.. Sovrummet var som hela vår nedervåning.


Dessa underbara kommentarer har nya kompisen på fem år slängt ur sig hittills:


1.Har inte Felix en egen dator?? Det har jag.

2.Vilken liten cykel Felix har.

3.Vilket litet hus ni har. Vi har ett jättestort.

4.Har ni bara EN bil? Min mamma och pappa har vars en.

5. I vår pool...

6. Vi ska inte fira jul på julafton... för då är vi utomlands..


Ja.. vad säger man. Dem har lite mer pengar än vi har;) Men jag är nöjd med det JAG har:)


jenjen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards