Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Farmor Anka, eller jag menar Anna Anka..

Av Jenny - 26 september 2009 23:20

   Sen vi flyttade har jag knappt kollat någonting på tv. Trots det har jag inte kunnat undgå att höra talas om Farmor Anka.. eller jag menar Anna Anka. Hela Sveriges KVINNLIGA befolkning verkar vara rasande. Medan alla män önskar att alla kvinnor var som hon, men det säger dem förståss inte.

Vad jag förstått så tycker hon att mannen skall slippa alla hushålls sysslor, såsom tvätta diska damma mm.. Ja det var ju fint.. Men vem utför dessa syslor hemma hos Farmor Anka?? Inte 17 är det hon själv. Jag har bara sett ett reklam klipp där hon hittar smuts på glasen och talar om för den stackars tjänsteflicka, på ganska kass engelska att det är "BIG NONO". Sen säger hon till journalisten att om dem inte sköter sig så åker dem ut,

-Buy buy, säger hon och skrattar hånfullt.


Tydligen skall vissa sexuella tjänster utföras på morgonen innan Herr Anka går till jobbet.. undrar om hon verkligen utför dessa sysslor själv??!! Eller om hon sätter tjänste folket på det också?? Hon kanske står brevid och säger ( läs på knagglig engelska ) "You dont do it right, Its a BIG NO NO! Next.." Så får nästa stackars Slav eller jag menar husa komma in och försöka. Herr Anka är kanske i själva verket jätte irriterad och stressad för att han alltid är sen till jobbet.


Om Filip var mångmiljonär- Då skulle jag också skaffa hemhjälp, som fick göra allt. Jag skulle också gå runt med pekfingret och vifta, samtidigt som jag sa:

-Its´a BIG NO NO..

Jag skulle säkert också lägga en hel förögenhet på plastikkirurgi och hårblekningsmedel. Jag skulle inte behöva träna för att hålla mig smal. Jag hade varit skelett smal iaf. Jag hade inte haft tid att äta mitt i allt shoppande.

Jag hade säkert kunna ställa klockan på morgonen för att störa min skönhetssömn, för att utföra sexuella tjänster. Påsar under ögonen hade jag ändå kunnat operera bort sen.. Jag hade säkert ändå inte kommit ihåg morgonens sex, när jag sovit f'ärdigt. Skulle inte minnas om det var jag eller husan som gjorde grovjobbet.


Mina barn skulle jag säkert se vid varje måltid, de få ggr jag var tvungen att äta.. Vi skulle ha ett jättelångt bord, med plats för trettio personer. På ena gaveln skulle jag sitta. Trettio platser bort, på andra gaveln skulle Felix och Hilda sitta raka i ryggen. Jag skulle äta mustuggor och le igenkännade mot dem.. Sen skulle barnskötarna föra bort dem. ( näää fy vad hemskt).


Jag tycker nog bättre om MITT liv. Visst skulle jag vilja ha en städerska, en tvätterska och en strykerska..Några miljoner skulle också gå bra.. Men jag får nog klara mig utan.. Det har funkat hittills, så då går det nog ett tag till.


Men jag får kanske jobba lite på mitt hemmafru liv, nu när jag är mammaledig. Ska genast lära mig lite svåra ord och bleka håret jättevitt. Ska bara ha urringat och korta korta kjolar. Höglackade pumps och nätstrumpebyxor eller stayups. Jag kanske tom kan ha en stor plym i huvudet.

Men det får bli på måndag. Imorgon ska ja vara Man och montera upp massa saker i huset. Men from måndag då är jag baaaara hemma fru.


Ni kan kalla mig J. Anka..


jenjen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards