Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Jenny - 26 augusti 2009 20:19

Puma är 14 och ett halvt år gammal. Har haft honom sen jag var typ 16. Nu är han borta. Han försvann för drygt två och en halv vecka sedan. VAR är han. Mitt hjärta spricker.

Jag har letat som en galning. Men han finns inte nån stans. Har satt upp lappar i hela kvarteret, anmält honom försvunnen hos polisen. Satt in annons på bortsprunget listan/internet, Örebro katthem och blocket. Har tom pratat med kommun gubben som har hand om överkörda djur. Inget napp någonstans. Vi som köpt hus för hans skull.. Kanske inte bara men delvis. Han skulle ju få leva sina sista år i ett superområde med närhet till massa skog. Dumma katt!!

Det finns ingen katt som är så bra som han. Han har hängt med mig överallt. Klöser aldrig, kissar aldrig utanför lådan, är super kelig mot MIG. Han är bara så braa, och nu är han borta. Jag tror faktiskt att nån börjat mata honom. Så vet han att vi ska flytta och då blir han sur.. Han har gjort så här en gång förut. Då var han borta tre månader.. Men då bodde vi kvar. NU ska vi flytta.

Har just nu en tredagarsannons i tidningen. Det har ringt massor av folk. Men ingen av katterna har varit han, SUCK. Han har nämligen världens bästa kännetecken. Alla tassar är vita. Men på ena framtassen har han en svart tå. Jag ber till GUUUUUUUD att han kommer tillbaka fort!


På tal om mina älskade katter, så har min dumma man blivit dyng allergisk. Hur kan detta hända?? ( han är inte dum, det är bara det att han utvecklat allergi som är så dumt). Jag är ju en sån där människa som skulle ha ett femtiotal katter när jag blev gammal. I tonåren spekulerade jag fram och tillbaka om vad jag skulle göra just i denna situationen. HUR KUNDE JAG HAMNA I DEN?? Svaret på spekulationerna var alltid den samma. Min kille får flytta ut. Men jag kan väl inte be min man som är far till mina båda barn att flytta?! Det vore väl förbaskat dumt. Jag älskar ju honom och vill dela mitt liv med honom. Kan det inte finnas nån mirakelkur? Botmedel?? Vi lever för 17 på 2000 talet.


Min andra katt Baloo, som vi har skaffat gemnsamt är den näst bästa katten genom tiderna. Han är en blandning mellan skogskatt, Birma, Perser. Han är som en Perser i psyket. Han är det absolut snällste som finns. Vem ska ta hand om honom?? Vill ju inte sätta ut en annons på blocket, då vet man inte vem han hamnar hos. OM han nu måste flytta så vill jag att han hamnar hos någon med ett gediget kattintresse ( jag har två pers i åtanke, men det krävs kraftig manipulation för att nån av dem ska ta honom), någon som är beredd att verkligen ta hand om honom för resten av sitt liv, ( så som jag skulle..) Dumma dumma gubbe.


Jag har iaf begärt att han går till läkaren och gör ett pricktest eller vad det heter. Jag vill veta exakt vad det är han är allergisk mot, och vad hos katten. Tydligen kan man vara allergisk mot olika.

OM Baloo blir tvungen att lämna oss, kommer jag skaffa en nakenkatt. Så länge han inte är ellergisk mot dessa också. Jag kan inte tänka mig att leva utan katt. FAN!


Om Puma kommer tillbaks kommer han få bo hos oss tills han är så gammal att han inte pallar mer. Jag vet att gubben inte är lika allergisk mot honom. Dessutom är han inte hemma så ofta, katten alltså..


Ska jag raka Baloo kanske.. Då blir han ju en nakenkatt;)

Mitt hjärta gråter:(


1a bilden har ni Puma

2a Baloo


jenjen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards