Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Dvärgmamman..

Av Jenny - 29 augusti 2009 19:28

Så fort jag hör att folk far illa, får jag ont i magen. Speciellt när det gäller barn. Det finns nog inget som gör mig så arg. Det gör ont i hela kroppen på mig.

När det är "reklam" på tv, att man ska skänka pengar till olika organisationer. För att barn tex. ska få gå i skolan, ser jag hellre att dem flyttar hem till mig. Det skulle inte funka i längden men ändå.


Då tänker jag vidare och blir ännu argare. Varför får inte homosexuella adoptera från alla länder???????? Jag blir galen av bara tanken.

Om man tänker på antalet barn som inte har föräldrar som tar hand om dem. Tänk så många homosexuella det finns som längtar efter att få barn. Nää då ska vi ta hänsyn till olika kulturer. Vadå?? Om dem klämmer ut en unge och sen dumpar den på gatan. Då har dem väl heller ingen talan om vart ungen ska bo. Dem borde vara glada över att barnet hamnar hos någon som bryr sig om dem.

Jag blir så arg att jag inte ens skulle kunna ställa upp i en debatt på tv. Fast Jornalisterna/producenterna skulle säkert tycka att det blev väldigt bra tv när jag flippar ur i rutan...

Jag tycker det saknar logik. Det innebär ju faktiskt att Homos isf skulle dras över en kam. Att dem är psykiskt sjuka och oförmögna att ta hand om ett barn.

Jag tycker ett gaypar skulle testas som vilket par som helst.


När jag var liten bodde jag granne med ett syskonpar som var adopterade. Pappan var lite stel, och mamman var dvärg ( inget fel i det ). Flickan i familjen var ett år äldre än mig. Vi lekte en hel del. Men det var så konstigt med den där familjen. Hon fick aldrig släppa in kompisar. Verkligen ALDRIG. Hon duschade på tok för sällan. Minns att min mamma alltid vädrade när hon varit hos oss.


Dem bodde i ett hus rakt över gatan. Brevid deras ytterdörr var ett långt smalt fönster. Det var alltid nerrullat. När man ringde på var det oftast ingen som öppnade. Inte ens om dem var hemma. Jag var livrädd när jag gick dit. Ibland stod dvärgmamman vid fönstret och kikade på en när man ringde på. Scarry!! Men hon öppnade ändå inte. Hon bara stod där och var läskig.


En gång hade vi gått in till min kompis när hennes föräldrar inte var hemma. Vi satt på hennes rum. I hennes allt för lilla säng. Då plötsligt kom hennes föräldrar hem. SHIT!! Vart skulle JAG ta vägen?? Jag höll på att skita ner mig..På riktigt! Satan vad skraj jag var.

Efter att ha smugglat ut mig från huset, gick jag aldrig in där igen. ALDRIG!!


Vi lekte mkt. hemma hos mig. Mamma brukade tvätta hennes hår och göra inbakade flätor. Då satt hon upp och sov en hel vecka för att inte flätan skulle bli förstörd.

 Jag hyser ett visst agg mot denna tjej trots hennes nog ganska tragiska uppväxt.. Hon stal nämligen min Kendocka. Jag hade två st olika Ken dockor. Det var lyx. Det innebar att Ken inte alltid behövde vara otrogen mot stackars Barbie. Det blev inte lika mkt skilsmässor heller. Utan alla Barbie dockor kunde dela på två killar istf en.. Gud vilka sjuka lekar..

Men när hon stal den ena, ( den snyggaste dessutom ), blev Ken som var kvar tvungen att svina runt ordentligt. Stackars alla Barbies.


Nog hade dem här två barnen det bättre än vad de skulle haft på gatan i nåt fattigt land. Men dem kanske skulle kunna ha ett toppenliv hos ett mer normalt gaypar??!!


Undrar om JAG ska adoptera ett barn nån gång?? Nu när jag var gravid, ville Felix helst att det skulle bli en storebror.. Ja, varför inte.. Det går ju faktiskt att fixa en storebrorsa..


jenjen

 
 
Vickileh

Vickileh

29 augusti 2009 20:34

Jag håller med dig, helt och hållet! Egentligen skulle alla "testas" innan de skaffar barn!

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards